Wat is het verschil tussen de m Gates en de h en g Gates op schiphol?

Morgen vlieg ik met Easyjet vanaf schiphol. Nu kan je zowel vanaf de m - Gates als de H/G Gates vertrekken. Wat is dan het verschil qua voorzieningen? Is er bijvoorbeeld een starbucks, en veel winkels? Hoe verschillen die Gates? Het schijnt namelijk dat er bij de m Gates niks te doen is. Geldt dit ook voor de H/G Gates?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
14K

Het beste antwoord

Schiphol heeft een één terminal-concept, waarbij alle faciliteiten onder één dak worden geplaatst. De faciliteiten worden in drie secties verdeeld: vertrekhal 1, 2 en 3. Inchecken voor de meeste niet-Schengenvluchten kan in vertrekhal 3. KLM- en SkyTeamvluchten worden voornamelijk ingechecked in vertrekhal 2, Transavia.com-vluchten in vertrekhal 1. Inchecken voor sommige lagekostenluchtvaartmaatschappijen, die vanaf de gates H en M vertrekken, kan achterin in hal 3 rond balie 30. Alle vertrekhallen zijn verbonden met de pieren. Het is mogelijk om van de ene pier naar een andere pier te lopen, zelfs als ze met een andere vertrekhal verbonden zijn. De uitzondering is pier M. Als men op deze pier langs de paspoortcontrole is, kan men niet meer naar de andere pieren of delen van de terminal. Wanneer men tussen het niet-Schengengebied en het wel-Schengengebied wisselt, dan komt men langs de paspoortcontrole.

Pier B, C, D (2e verdieping, gates D59 en hoger) en M worden gebruikt voor vluchten naar de Schengenlanden. Pier D (1e verdieping, gates D1-D59), E, F, G en H worden gebruikt voor vluchten naar niet-Schengenlanden. Gates H en M zijn "lagekostengates", die samen dezelfde pier (H/M) vormen, die uit een niet-Schengendeel (H) en een Schengendeel (M) bestaat.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het is dus afhankelijk of je een Schengen vlucht of een niet Schengen vlucht hebt of je van H of M gaat. M is inderdaad zeer beperkt, maar er zijn geen opties om vanaf de rest van de terminal over te steken naar de M terminal
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus als je vanaf de H gates vertrekt heb je wel gewoon alle voorzieningen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja

Andere antwoorden (1)

Zie de onderste van deze twee kaarten, links onderin. Alle voorzieningen staan er ook bij genoemd.

Bij M is inderdaad niet veel te doen maar je zit direct naast het voorzieningen-gebiedje van H & G. Je kunt dus net zo goed daar gaan wachten.