Als ik naar de Keniaanse ambassade in Den-Haag ga voor een visum aanvraag, kan ik die dan dezelfde dag weer ophalen?

Ik vind ontzettend veel verschillende informatie. wie heeft hier ervaring mee? Het wordt mijn eerste reis en ik wil het graag van tevoren geregeld hebben.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Ja, dat kan.

Je paspoort moet bij vertrek uit Kenia of Tanzania nog minimaal 6 maanden geldig zijn. Voor alle landen heb je een apart visum nodig. Het eiland Zanzibar is een onderdeel van Tanzania, dus daar heb je geen apart visum voor nodig.
Vanaf 26 juni 2012 moeten ook kinderen een eigen reisdocument hebben en is het niet meer toegestaan om te zijn bijgeschreven in het paspoort van de ouders. Bestaande bijschrijvingen zijn vanaf die datum niet meer geldig

Visum voor Kenia
Het visum voor Kenia kun je aanvragen bij de Keniaanse ambassade in Den Haag (Nieuwe Parklaan 21 - 2597 LA - Den Haag - tel 070 - 3504 215). Je moet dan op werkdagen voor 11:30 je paspoort, het aanvraagformulier en 1 pasfoto inleveren en deze kun je dan na 14:30 weer ophalen (je kunt niet pinnen bij de Ambassade). Een visum met geldigheid van 3 maanden kost € 40,- per persoon. Je kunt het visum voor Kenia ook eenvoudig bij aankomst op de luchthaven in Nairobi aanvragen bij het visa department enquiry bureau. Je vult hier het aanvraag formulier in en betaalt dan $50,- voor de juiste stempels in je paspoort (kinderen t/m 15 jaar betalen ook $50,-). We doen dit zelf ook regelmatig, maar het wil nog wel eens gebeuren dat je lang in de rij moet staan. Om de aanvraag ter plaatse iets te versnellen kun je het aanvraagformulier dit in de link alvast downloaden.