vraagje : vakantie telefonisch bij reisagentschap gereserveerd, maar nog niets getekend of betaald. Kan ik dit nog annuleren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

als het echt duidelijk om een reservering gaat, zou je hem voor een bepaalde tijd nog stop moeten kunnen zetten. Dus bel ze gewoon even
10 jaar geleden
Je mag op zich aankopen en diensten die je via internet of telefoon bestelt, binnen zeven werkdagen weer opzeggen. Maar die wet geldt nou net niet (art. 7:46i BW) voor diensten die logies, vervoer, het restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding betreffen – tenminste als daarbij een datum is afgesproken wanneer de dienst geleverd zal worden. Bestel je dus een vliegticket of boek je een hotel telefonisch, dan kun je dus niet zomaar opzeggen of annuleren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij het telefonisch of via internet boeken van reizen krijg je geen bedenktijd.
Je kan het reisagentschap wel vragen de reis te annuleren. De reisorganisatie kan daarvoor kosten in rekening brengen.