is er in Azië een alfabet of heeft elke land daar een eigen? bijvoorbeeld Chinese alfabet, Japanse alfabet ...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
2.4K
Antoni
10 jaar geleden
Er is in ieder geval verschil tussen het Chinees en het Japans. Dat zie je al op een pagina als deze: http://www.wikipedia.org/ Rechtsboven staat Japans, rechtsonder staat Chinees.
Antoni
10 jaar geleden
日本語 betekent: "Japans".
フリー百科事典 betekent: "De Vrije Encyclopedie" in het Japans. 中文 betekent: "Chinees".
自由的百科全書; betekent: "De Vrije Encyclopedie" in het Chinees.

Het beste antwoord

De talen in Zuid- en Zuidoost-Azië hebben hun eigen klanken, letters en alfabetten, die in meer of mindere mate op elkaar lijken. Dit is zo omdat de alfabetten in deze regio zijn gebaseerd op een of meer oude Indische alfabetten of schriften. Ook is er in sommige landen een sterke Chinese invloed op de klanken, terwijl men toch een alfabet gebruikt (in China gebruikt men geen alfabet maar karakters of symbolen). Ook al lijken deze Aziatische letters en alfabetten voor westerlingen soms op het eerste gezicht op elkaar, toch kan bijvoorbeeld een Thai het Indische alfabet niet lezen en moet hij het Indische alfabet van de grond af aan leren. Elk land heeft er zijn eigen alfabet, gebaseerd op het Indische alfabet, en gebruikt een eigen schrift. Het Indiaas en het Nepalees gebruiken een sterk op elkaar gelijkend schrift. Ook het schrift van Laos en Thailand lijkt op elkaar. Het schrift van Myanmar heeft veel weg van dat in Sri Lanka.

Hoop dat dit je vraag beantwoorde!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Chinezen en Japanners gebruiken geen alfabet maar hebben voor elk woord een karakter. Die karakters zijn verschillend in het Chinees en Japans.