Wat is de snelste route naar Rome vanuit Nederland?

Wat is de snelste manier om in Rome te komen, we gaan gewoon met de auto en zetten de navigatie aan.

Welke tussenplaatsen moeten we instellen en via welke route moeten we rijden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
2.2K

Antwoorden (2)

De routeplanner is er juist om dat te bepalen. Als je tussenplaatsen opgeeft bepaalt hij altijd een route die van de snelweg afgaat of een omweg maakt. Niet nodig dus. Vul dus Amsterdam en Rome in en de routeplanner doet de rest. Zie link. Het is 1617 km en je doet er 16:13 over.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn 2 hoofdroutes naar Rome te geven. Route 1 gaat via Duitsland en Zwitserland(15:17) en Route 2 via Duitsland en Oostenrijk(15:35). Kijk ook of er files-wegwerkzaamheden zijn op je route. Dit kun je overigens ook allemaal halen van google maps

Route 1 plaatsen die je kunt aanhouden
Amsterdam(NL), Utrecht(NL), Oberhausen(D), Koln(Keulen)(D), Frankfurt a/d Main(D), Karlsruhe(D), Bazel(CH), Luzern(CH), Milano(I), Bologna(I),
Firenze(Florence)(I), Roma(I)

Route 1 wegnummers
A2, A12(NL), 3, 67, 5(D), 2(CH), A9, A8, A50, A1(I)

Route 2 plaatsen die je kunt aanhouden
Amsterdam(NL), Utrecht(NL), Oberhausen(D), Koln(Keulen)(D), Frankfurt a/d Main(D), Nurnberg(D), Munchen(D), Innsbruck(A), Verona(I), Bologna(I), Firenze(Florence)(I) en Roma(I)

Route 2 wegnummers
A2, A12(NL), 3, 9, 99, 8, 93(D), A12, A13(A), A22, A1(I)

NL - Nederland
D - Duitsland
CH - Zwitserland
A - Oostenrijk
I - Italie

Toegevoegd na 9 uur:
http://www.anwb.nl/verkeer/buitenland/verkeersinformatie/duitsland/wegwerkzaamheden
http://www.anwb.nl/verkeer/buitenland/verkeersinformatie/zwitserland/vakantieverkeer
http://www.anwb.nl/verkeer/buitenland/verkeersinformatie/oostenrijk/vakantieverkeer
http://www.anwb.nl/verkeer/buitenland/verkeersinformatie/italie/vakantieverkeer

Toegevoegd na 9 uur:
Kleine toevoeging. Let erop dat je in Italie voor de ´Autostrada´ tol moet betalen en dat je voor Zwitserland en Oostenrijk een vignet nodig hebt. Je kunt op de Italiaanse tolwegen met een Visa/Mastercard betalen of met cash. Betalen met een creditcard(Carte) is meestal gemakkelijker en sneller.