Waar in Zuid-Frankrijk staat deze muur aan het strand?     [foto]

Ik was in Zuid-Frankrijk. Op een gegeven moment voerde een voetpad, of eigenlijk een lange trap door het groen, vanaf de kustweg naar beneden, tot aan een klein verlaten strandje.

Direct aan het strandje stond een enorme stenen muur. De weg liep over die muur heen. Door de muur heen was een tunnel gebouwd; als je daar doorheen liep kwam je in een gebied met verwilderde bomen en bamboe.

Ik weet alleen nog dat dit strandje met de muur ergens in de omgeving van Fréjus moet hebben gestaan.

Waar bevindt dit strandje zich?

Toegevoegd na 13 minuten:

Oh ja, misschien helpt dit:
Toen ik op het strandje stond voer er een toeristenboot voorbij. De boot voer parallel aan de kust, op 200 meter afstand van het strandje. Door de omroepinstallatie van de toeristenboot werd continu iets verteld, waarschijnlijk wetenswaardigheden over het gebied.

Picture for question
Cryofiel
10 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Calanque d'Aurelle aan de Route des Escalles.

Dit is wat ik vond met Google Maps.

Calanque betekent kreek of inham. De plek heet dus kreek van Aurelle of inham van Aurelle.

Toegevoegd na 10 minuten:
De coördinaten zijn 43.462076, 6.921823.
Plaatje bij antwoord
Antoni
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Super! Dit is hem helemaal! Hoe heb je deze plek kunnen vinden? Ben je er zelf geweest? Ik heb zelf de kust tussen Fréjus en Sainte-Maxime (en verder) af zitten zoeken. Precies aan de verkeerde kant van Fréjus dus. Ik wist nog dat we eerder die dag in de Gorges du Blavet waren geweest, dat we toen onder een snelweg door zijn gereden, vervolgens door Fréjus heen, en toen naar de kust. Maar ik zat achter het stuur, en mijn bijrijder navigeerde. Met als gevolg dat ik weliswaar de omgeving heb gezien, maar geen idee heb wáár op de kaart wij reden. Mijn bijrijder van toen is nu op vakantie, dus haar kon ik het niet even vragen. Vandaar dat ik deze vraag op GV heb gesteld. Ik was intussen aan de hand van de stand van de zon tot de conclusie gekomen dat de plek ongeveer aan een oostkust moest liggen (dus zee in het oosten, land in het westen, strand ruwweg noord-zuid). Maar daaraan voldoet het stuk kust tussen Fréjus en Sainte-Maxime ook grotendeels.
Antoni
10 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie. Ik heb deze plek gevonden door via Google Maps een plek te zoeken in de buurt van Fréjus, waar de weg dicht bij het strand is. De eerste plek die aan dat criterium voldeed, was al de juiste. Dat bleek toen ik met Google Afbeeldingen met de trefwoorden "Calanque d'Aurelle" op zoek ging naar foto's van het strand. Toen vond ik direct foto's van de muur die vrijwel hetzelfde waren als de foto bij je vraag. Daarna waren de coördinaten snel gevonden. Die kan je via verschillende websites terugvinden. Ik ben er niet zelf geweest, maar vind het wel een bijzondere plek!
Cryofiel
10 jaar geleden
Jij had natuurlijk niet het nadeel van mijn voorkennis - voorkennis die in dit geval verkeerd bleek te zijn, omdat ik precies aan de verkeerde kant ging zoeken omdat ik dacht daar te hebben rondgereden. Dank voor je speurwerk!

Andere antwoorden (1)

Theoule sur mer Of nog preciezer Trayas of zo iets . Dus de route langs de kust van Frejus langs San Rafael langs de kust richting Cannes door het Esterelle gebergte (de rode rotsen kust . Daar zou ik het zoeken in een bocht vlakbij een spoor lijn die over viaduct met bogen gaat . Daar heb je zulke stranden (tjes ) kiezel's ? Of grof zand . Op Google earth zoeken op het gehucht la (le) ? :) trayas Gem. theoul give it a shot . Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Goede tips, maar Antoni heeft de precieze plek gevonden. Wel een + voor de hulp, want met jouw tips had ik de plek waarschijnlijk wel kunnen vinden.