De hoofdboeker van de vakantie annuleert mij zonder toestemming, en nu?

A is een medereiziger en Z is de hoofdboeker.
Z is mijn ex-partner. Waardoor de reis absoluut niet meer door kan gaan.

Z is de hoofdboeker, alleen hij kan de reis wijzigen of annuleren.
Z was met mij eens om mijn plaats te vervangen en mij om te boeken.
Waarna hij bijna geen moeite ervoor gedaan heeft zegt hij dat hij mij zal moeten annuleren.
Hier ben ik het niet mee eens vanwege te hoge kosten.
Waarna ik geregeld heb dat ik Z kan omboeken.
Ook heb ik het bijna geregeld dat iemand de totale reis over neemt.

Maar Z wilt perse zelf op vakantie.
Hij wil zichzelf niet omboeken en hij wil ook geen moeite doen om mij om te boeken.
Kortom, hij dwingt mij om mee te gaan op vakantie (810 euro), of om de annulering te betalen van 500 euro.

Wat moet ik doen?
Wie is aansprakelijk voor de annuleringskosten?
Wat als ik geen toestemming geef om de reis te annuleren, en hij annuleert mij toch?
Wat als hij mij niet op tijd annuleert en de prijs omhoog schiet en hij mij dit wil laten betalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
5.6K

Het beste antwoord

Je kunt dit soort dingen niet wettelijk gaan regelen, dit moet je samen oplossen. Je ex kan prima op vakantie maar hij zal een andere vakantie moeten nemen, als hij iets last minute neemt is het voor hem waarschijnlijk ook goedkoper.

Je kunt een vakantie voor 2 personen makkelijker doorverkopen dan voor 1 dus ik vind dat hij geen recht heeft om wel zelf op vakantie te willen gaan maar jou dan voor de kosten te laten opdraaien. Als hij dat al wil zou hij de helft moeten betalen omdat hij zo star is hierin.

Je kunt dit helaas niet ergens op baseren maar het is gewoon onredelijk wat hij doet. Ga nog eens met hem praten en bespreek de manier om de hele reis te verkopen, de opbrengst te delen en zo dat hij zelf een nieuwe vakantie kan boeken.

Als hij dat niet wil maakt hij het jullie lastiger om jouw deel te verkopen en daarom moet hij meebetalen met jouw annuleringskosten. Dit is wel redelijk maar ja als hij kwaad wil zit jij er mee.

Probeer dus samen, desnoods met een bemiddelaar tot een oplossing te komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De hoofdboeker heeft inderdaad het recht om jou zonder opgaaf van reden te annuleren... Hebben jullie de volledige reissom al betaald? Want hij is ook verantwoordelijk voor de betaling, dus als jij de annuleringskosten niet betaald wordt hij aangeschreven voor de betaling.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wilde de hoofdboeker maar annuleren dan kon je de vakantie verkopen maar nee hij wil zelf wel op vakantie en de vraagsteller laten betalen voor de annulering van 1 persoon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoofdboeker wil toch de vraagsteller annuleren? Of lees ik nu zo scheel.