Welk vakantiegebied is goedkoper, italie of scandinavie ?

met scandinavie bedoel ik denemarken , zweden en noorwegen
met een interrail kaart en verblijf in redelijk goedkope (youth)hostels of eventueel campings.

het zelfde geldt voor italie.

Het gaat hierbij vooral om de kosten voor een verblijfplaats en eten
(supermarkt/uiteten)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Skandinavië is zonder meer duurder dan Italië. Ik schat in dat je voor de gewone supermarktboodschappen in Noorwegen anderhalf keer zoveel geld kwijt bent als in Italië.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kleine vergelijking in wat 'luxere' gelegenheden:
Pilsje in Italië varieerd rond de 2 a 3 euro, in Denemarken is dit rond de 6 a 7 euro (omgerekend). Goed antwoord (kan helaas even geen plus geven ivm app)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had best een mooi, overtuigend antwoord kunnen schrijven, maar Amadeo heeft gelijk. Heb zelf 15 jaar in Italie gewoond en heb ook de nodige ervaringen met Scandinavische landen. In vrijwel alle opzichten is Scandinavie duurder dan Italie.
+1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha ja in de grotere steden betaal je meer natuurlijk. Voor beiden bedragen ging ik uit van een redelijke voorziening in een gemiddelde stad of dorp.
In denemarken kun je het ook voor 4 euro krijgen, maar dan zit je in een dorpscafe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Italië is inderdaad veel goedkoper dan Scandinavië en over het algemeen kan je zeggen, hoe zuidelijker in Italië hoe goedkoper. Want de Toscane of Rome kunnen ook zeer prijzig zijn
Zeker weten dat Scandinavie duurder is. Vooral bepaalde producten zoals alcohol, sigaretten en levensmiddelen zijn duurder. Je kunt in Scandinavie wel goedkope overnachtingsmogelijkheden vinden zoals kampeerhutten etc, maar daarentegen heb je in Italie al heel voordelig een hostel of een tentje op een camping!