Wat is het goedkoopste abonnement voor de Underground in Londen?

Ik ga voor een aantal maanden naar Londen.
Wat is nu het goedkoopste om onbeperkt te reizen met de Underground; een weekabonnement, maandabonnement, etc?
Ik heb geen idee van welke abonnementen er nog meer zijn.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
3.2K

Antwoorden (1)

Dat hangt er een beetje vanaf waar je precies gaat wonen in London, waar je gaat werken/studeren en hoe vaak je van plan bent te reizen. Je kunt verschillende Travelcards kopen (verkrijgbaar op bijna alle grotere stations). Ze zijn verkrijgbaar voor 1 dag, 1 week, 1 maand of 1 jaar onbeperkt. Maar worden wel gelimiteerd door het aantal zones waarbinnen je reist.
Ik hoop voor je dat je in 1 van de binnenste 3 zones komt te wonen (anders zit je echt behoorlijk ver van het centrum) in dat geval zou je een travelcard voor 1 maand voor zone 1-3 kunnen kopen voor 136,80pond. Mocht je wel in een andere zone wonen kun je een card voor zone 1-4/1-5 kopen voor 167,50/199 pond. Er zijn ook cards waarbij je niet in zone 1 kunt reizen (daar zou je dan extra moeten betalen) maar dit lijkt me in jouw geval niet logisch omdat je als buitenlander natuurlijk alle highlights van Londen wil bekijken.

Bedenk voor je zo'n travelcard koopt goed of je hem wel nodig hebt. Als je niet elke dag met de tube gaat en veel binnen dezelfde zone reist is het onwaarschijnlijk dat je aan die 136,80pond gaat komen als je een gewone Oystercard (Londonse OV-chip) zou reizen. Een rit door 2 of 3 zones kost je 2,70pond (in de spits is het iets duurder) een rit binnen de zone kost 2,10 En het is voordeliger om de bus te nemen dit kost je eenmalig 1,40 maar daarvoor kun je wel zolang in de bus blijven als je wilt en dus meerdere zone's door rijden. Daarnaast is er een dagelijkse limiet met de Oystercard waardoor je per dag nooit meer dan 8,50 betaald (uitgaande van 5 zones)

In de bijlage een tabel met de prijzen van de travelcards en de prijzen van de Oystercard en een kaart van de London Underground (hierop staan ook de zones)