kun je je als niet Portugees sprekende redden in Brazilie/Rio De Janeiro?

Ik spreek alleen Nedelands en Engels, maar is het mogelijk om je verstaanbaar te maken in het Engels?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
2.3K

Antwoorden (3)

Dat ligt er aan met wie je in contact komt. Met jonge mensen zal het nog wel gaan en in een grote stad ook wel maar ga je naar dorpen etc dan wordt het lastiger. Verder: wat ga je daar doen? Ga je er 2 wk vakantie houden en een beetje rondtrekken of moet je daar gaan werken voor de kost?

Toegevoegd na 3 minuten:
Het Portugees is de officiële taal. Vele Brazilianen zijn eentalig; diegenen die een tweede taal machtig zijn spreken voornamelijk ook Italiaans of Duits (met name in het zuiden) vanwege hun komaf en Spaans of Engels als bijgeleerde taal. Voorheen werden er onder grote delen van de bevolking inheemse (Amerindische, Indiaanse) talen gesproken; thans hebben deze zich ver in het binnenland teruggetrokken.
-
De voertaal in Brazilië is Portugees. In de toeristische gebieden en in luxe hotels probeert men Engels te spreken, maar het overgrote deel van de bevolking spreekt dit niet. Er zijn lokale verschillen in accent en soms in idioom, maar wie Portugees spreekt kan zich overal in Brazilië verstaanbaar maken.

Brazilianen spreken Portugees met een eigen accent of dialect. Portugezen slikken veel klinkers in, de Brazilianen spreken die wel uit, waardoor de meeste mensen Braziliaans Portugees gemakkelijker leren verstaan en spreken. Ook verschillen een aantal woorden tussen Portugees uit Portugal en uit Brazilië. Hier vindt u er een aantal (Portugeestalig).

Opmerkelijk is dat in Brazilië, met een oppervlakte zo groot als Europa, slechts één taal gesproken wordt. De kennis van andere talen is miniem. Weinig Brazilianen spreken Engels, Duits of Spaans. Zelfs in betere hotels en in banken kan het gebeuren dat niemand Engels spreekt. Alleen bij vliegmaatschappijen en op vliegvelden is Engels verplichte leerstof. Maar ook daar komt het erg vaak voor dat men zeer slecht Engels spreekt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
is een gewoon woordenboek nl-por niet handiger dan zo'n fotoboek?
Met een talengidsje kom je een heel eind. " Wat en hoe in het Portugees" ? .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik woon sinds een paar jaar in Brazilie. Ik kom veel in Rio de Janeiro. Je kunt hier als toerist prima terecht zonder een woord Portugees te spreken. Toen ik hier voor het eerst aankwam sprak ik geen woord Portugees.
In de meeste hotels spreken de meeste mensen wel Engels, mocht je toevallig in een hotel/hostel/pousada belanden waar ze geen Engels spreken kom je er met handgebaren er alsnog wel uit. Mensen zijn erg behulpzaam je gaat daarmee geen problemen ondervinden. Wel oppassen dat je niet teveel geld voor services betaald, ze hebben er namelijk een handje van om buitenlanders extra te laten betalen.
Goed laten informeren dus over hoeveel iets kost. Je kunt altijd onderhandelen. Geld pinnen met je Maestro kun je het beste doen bij de HSBC-bank, deze brengt geen extra kosten in rekening. Wissel geen geld om bij mensen op het vliegveld.