Hoe leven arme mensen? Hoe komen ze rond met hun geld?

Ik wil graag weten hoe arme mensen leven en hoe ze rond komen met hun geld... Er is niks te vinden op het internet namelijk.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
5.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Nederland zijn er zoveel voorzieningen en mogelijkheden dat je er (nog net) van kan leven of bedoel je mensen in ontwikkelingslanden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
idd, welke arme mensen bedoel je??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is genoeg te vinden op het internet! Ik kan je genoeg linken geven hoor. Maar wat is jouw definitie van "arme mensen" ????

Antwoorden (3)

Echte arme mensen hebben helemaal geen geld, die moeten bedelen en eten wat ze krijgen of vinden.
De mensen in Nederland, die onder of rond de sociale bijstandsnorm verdienen, moeten constant rekenen, of iets wel of niet kan, voor hen zijn er hier wel toeslagen, en bijzondere bijstand, zodat ook zij, indien nodig, een nieuwe wasmachine aan kunnen schaffen en hun kinderen kunnen sporten. Maar ook de voedselbank en de kringloopwinkels leveren hulp. Deze mensen kunnen niet zomaar iets aanschaffen, ze moeten constant denken of ze dat geld niet harder voor iets anders nodig hebben.
Zelf dingen repareren, zodat ze nog langer meekunnen. Het is iedere dag een wedstrijd die je met jezelf aan moet gaan, maar een fantastisch gevoel als je die wedstrijd wint, wat dus wil zeggen, zulke mensen moeten geholpen worden, maar zijn zeker niet zielig, of anders dan jij en ik. Heb er gewoon respect voor, dat er (veel) mensen zijn die het met veel minder moeten doen. Er over na denken hoe dat moet, is heel goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Definitie van arm zijn2arm (bijvoeglijk naamwoord)
met weinig of geen bezit; behoeftig
beklagenswaardig
weinig natuurlijke rijkdom opleverend: een arm land

Wanneer ben je dit. Als je een uitkering hebt. Of dat je op straat of in de schuldsanering. Of alleen als je in Afrika hongersnood hebt. Het is net zo breed als de oplossingen die mensenn hebben. Sommige mensen krijgen hulp van vrienden buren familie. Andere stelen een brood of je portemonnee. Sommige mensen eten uit de vuilnisbak of krijgen eten van het leger des heils. Er is niet een soort arme mensen. Net zo goed dat er niet een oplossing is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Armoede is volgens de definitie van de Verenigde Naties het niet kunnen voorzien in de eerste levensbehoeften. Zij ontstaat wanneer een persoon of een groep mensen onvoldoende betaal- en/of ruilmiddelen heeft om in de primaire levensbehoeften te kunnen voorzien. De bestaansmiddelen hiervoor zijn wel aanwezig, maar ze kunnen als gevolg van schaarste onbetaalbaar worden. Primaire levensbehoeften omvatten zaken als schoon en drinkbaar water, voedsel, kleding, huisvesting en gezondheidszorg. Zij gelden als noodzakelijk om een menswaardig leven te kunnen leiden. Deelnemen aan het sociale leven, degelijk onderwijs en ontspanning kunnen als secundaire levensbehoeften beschouwd worden. Het tegengestelde van armoede is welstand. Het tegengestelde van schaarste is overvloed. Het verschil tussen armoede en welstand wordt aangeduid door de armoedegrens.

Armoede wordt bepaald door een aantal uiterlijke kenmerken, zoals slechte voedingstoestand of een slechte woning. In dit geval kunnen mensen met voldoende inkomen in armoede leven omdat zij hun geld niet aan de eerste levensbehoeften uitgeven, maar bijvoorbeeld aan alcohol , tabak, drugs, gokken of luxe multimedia-apparatuur.
Armoede heerst onder mensen die zichzelf arm vinden. Armoede volgens deze definitie kan toenemen door de groei van de behoeften, het dalen van de koopkracht en het toenemen van schaarste.

Oorzaken van individuele armoede zijn divers. Mensen kunnen bijvoorbeeld door langdurige werkloosheid of ziekte vrij onverwacht vanuit welstand tot armoede vervallen. Een gevolg is dat ze daardoor in een maatschappelijk isolement terecht kunnen komen. Deelname aan allerlei activiteiten wordt uit financieel oogpunt onmogelijk, het betalen van communicatie- en transportmiddelen wordt een probleem. Kleding en middelen voor lichaamsverzorging eveneens, waardoor men zich niet meer representabel voelt. De woonsituatie verslechtert en daarmee krijgt men een ander (minder) sociaal aanzien. Psychische gevolgen van een vervallen tot armoede kunnen schuld en schaamte zijn. Soms versterken mensen daardoor zelf hun sociale isolement.
Behalve langdurige werkloosheid en ziekte kan armoede worden veroorzaakt door een geldverslindende verslaving als gokken. Ook alcoholisme en verslaving aan drugs kan leiden tot armoede.

vindt meer info op;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Armoede