Waar krijg ik info over Ijsland?

Ik wil een spreekbeurt houden over Ijsland. Graag zou ik ook folders (toerisme) willen bemachtigen om informatie uit te halen. Kan ik dit krijgen in een gewoon reisbureau, of kan ik dit ook krijgen in een Ambassade of Consulaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Je kunt inderdaad naar een reisbureau gaan, maar het zou beter zijn als je naar de bibliotheek gaat en daar een reisgids van IJsland haalt.

Reisgidsen geven in het begin van een boek algemene informatie over het land (de cultuur, de munteenheid, de geschiedenis etc), daarna volgt de informatie per streek, wat is waar te doen en te zien.

Hier zul je voor een spreekbeurt meer aan hebben dan dan folders van een reisbureau.
Een ambassade heeft vaak wel informatie, maar deze is niet zo erg toegespitst op het toerisme. Hou er daarnaast ook rekening mee dat deze informatie meestal in het engels is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kan daarvoor aankloppen bij het verkeersbureau van het betreffende land.

Er is echter geen Nederlands verkeersbureau meer van IJsland. Toeristen kunnen zich wenden tot het verkeersbureau in Duitsland:

Frankfurterstrasse 181
D-63263 Neu Isenburg
Tel.: +49/6102 - 25 44 84
Fax: +49/6102 - 25 45 70
E-mail: info@icetourist.de
Website: http://www.icetourist.de
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Consulaat Amsterdam
Gustav Mahlerplein 2
1082 MA Amsterdam
Tel. 020-7953334
Fax 020-5047628
E-mail: consulate.iceland@bdn.nl

Daar kan men je wel verder helpen ,je kan natuurlijk ook naar de reisbureaus gaan,de meeste zullen je wel aan folders kunnen helpen.
fremar
11 jaar geleden
Je kunt zeker naar een reisbureau! Hier zijn ze vaak welwillend om allerlei info met je te delen. Bin het consultaat zal het ook wel kunnen, maar ik denk dat het reisbureau makkelijker gaat.

Verder kun je ook een oproep(je) plaatsen in een buurthuis, krant of tijdschrift of iemand uit IJsland (die in Nederland leeft) geinterviewd zou mogen worden. Vaak zien mensen dit en menig mensen kennen wel iemand die IJslands is of er heeft gewoond.

Succes!