Is het goedkoper om met de autotrein vanuit duitsland naar Italie te gaan of vanuit Nederland?

Vanaf de grensstreek dan, bijv. Keulen ofzo

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
4.1K

Antwoorden (3)

Volgens internet wel:
" Voor Nederlanders is het vaak makkelijker (en stukken goedkoper!) om in Duitsland op de autotrein te stappen. Een korte autoreis tot even over de Nederlands/ Duitse grens brengt je in Düsseldorf, één van de startpunten van de DB Autozug.

Vanuit Düsseldorf vertrekken er een aantal autotreinen naar verschillende bestemmingen in Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en Italië. Populaire eindbestemmingen zijn onder andere Avignon, Narbonne en Verona."

http://www.reizen.info/reis/vervoer/trein/autotrein/
http://www.goedkope-vakantie-vinden.nl/autotrein.htm
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Duitsland is de trein net zo'n ingewikkelde doolhof als in Nederland. Kaartjes van Duitsland naar Italie kosten tussen de 80 en 220 euro, afhankelijk van het type aanbieding, en eventueel goedkoper met een (Duitse of Nederlandse) kortingskaart / voordeelabonnement).

In Nederland ligt de spreiding wat ruimer ; van 70 euro tot ver in de 300.

Bij beiden geld dat de prijs uiteindelijk sterk afhangt van hoe lang tevoren je boekt, voor welke bestemming precies, welk station, op welke dag, welke tijd van de dag en van het jaar en welke aanbiedingen je daar bij kunt vinden en wat je er verder eventueel nog bij boekt.

Kortom : geen peil op te trekken, al lijkt Duitsland op het eerste oog veel voordeliger. (Wat niet zo gek is, want het openbaar vervoer is hier sowieso veel gunstiger geprijsd, al verschillen de prijzen voor een vergelijkbare afstand niet gek veel meer dan 10-20 % - het gaat ook niet om enorme bedragen dus. )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt, ik vond het al een doolhof dus het ligt niet aan mij alleen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Laat ik het zo zeggen : er is méér dan één reden dat ik al ruim vijftien jaar niet eens meer in de búúrt van het openbaar vervoer kom.....
En inmiddels ga ik het vrees ik ook nooit meer leren.
Cryofiel
11 jaar geleden
Prijzen zijn een doolhof, dat klopt. Maar als ik vanuit mijn woonplaats naar Berlijn wil, kan ik heel eenvoudig een goede verbinding vinden.
De autotrein van Duitsland is voordeliger dan vanuit Nederland en heeft meer mogelijkheden. Waarschijnlijk is Düsseldorf de beste vertrekplek.

Zoals anderen al schrijven zijn de Duitse tarieven voor een leek ondoorgrondelijk met zijn vele (rare) kortingsregelingen.

Ik raad je aan om contact op te nemen met de treinreiswinkel, zij zijn dé specialist op dit gebied in Nederland en zij zijn hun boekingskosten dubbel en dwars waard