Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je in een hotel met zwembad logeert, mag je dan 's nachts zwemmen?

Of hangt dit af van welk hotel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
3.5K
Amadea
11 jaar geleden
Dat heb ik nog nooit meegemaakt. De hotelzwembaden sluiten altijd 's nachts. De hotelgasten moeten kunnen slapen!
Cryofiel
11 jaar geleden
Ligt eraan. Ik ben in hotels geweest met een binnenzwembad op een aparte verdieping, waar ook sportcentrum en dergelijke waren gehuisvest.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit hangt van het hotel af, en van de regelgeving in het betreffende land.

Soms mag je 's nachts niet zwemmen omdat zwemmen alleen is toegestaan wanneer er toezicht is, en er geen nachtbadmeester is.

Soms mag je 's nachts niet zwemmen omdat dat geluidsoverlast zou kunnen geven voor de gasten in aangrenzende kamers.

Soms mag je 's nachts niet zwemmen omdat dan het water wordt gereinigd. Dat kan geautomatiseerd gebeuren, en daarbij kan het zwembad worden doorgespoeld met nogal aggressieve en/of giftige middelen. Dit was het geval in het hotel waar ik in oktober verbleef.

Soms mag je 's nachts wel zwemmen.
 
(Lees meer...)
Cryofiel
11 jaar geleden
Antoni
11 jaar geleden
Uitstekend antwoord! +1!

Andere antwoorden (1)

Het hangt vaak van het hotel af maar meestal niet omdat er een bevoegd iemand aanwezig moet zijn met de nodige diploma's. Maar in ieder land zijn ook daarin andere regels
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Je was me net een minuutje voor...     ;-)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding