Ik ga binnenkort naar india. Stel dat ik een nare ziekte oploop of een verkeersongeluk heb. Ben ik dan in goede handen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (3)

Nee daarom word geadviseerd om contact op te nemen met de Nederlandse ambassade als er echt medische hulp
Nodig is ( info ANWB)

Info ANWB;

Gezondheid
De medische zorg in India staat buiten de grote steden op een laag niveau. De privéklinieken bieden de beste kwaliteit zorg.
U wordt geadviseerd een goede reisverzekering af te sluiten.

Apotheken zijn op of bij de meeste grote markten te vinden. Ze dragen de naam chemist shop en hebben vaak een ruim assortiment aan geneesmiddelen. De meeste apotheken zijn geopend van 9-19.30 uur. Daarnaast beschikken de openbare ziekenhuizen in India over 24-uursapotheken die ook toegankelijk zijn voor niet-patiënten.
Neem speciale medicijnen in ruim voldoende mate mee (in de originele verpakking) of vraag uw arts om een recept.
Het is raadzaam zelf een reisapotheek met reguliere medicijnen mee te nemen, vooral naar de meer afgelegen gebieden.
Bij een ziekenhuisopname en als u speciale medische hulp nodig hebt, kunt u contact opnemen met de Nederlandse ambassade in New Delhi of een van de Nederlandse consulaten in India voor informatie, ondersteuning en eventuele financiële hulp.
Houd er rekening mee dat u mogelijk contant moet betalen voor de verlening van medische zorg.
Neem bij een ziekenhuisopname direct contact op met uw verzekeringsmaatschappij, zodat deze voor de betaling kan zorgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je zorgt dat je in een prive kliniek wordt behandeld dan ben je meestal in goede handen. Ben zelf ook in india geweest. Als je zelf niet als bestuurder deel neemt aan het verkeer zal het met de ongelukken wel mee vallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor je naar India gaat moet je een paar prikje halen om te voorkomen dat je rare of enge ziektes krijgt. De ziekenhuizen in India zijn verder niet te vergelijken met die in nederland maar er zijn in de grote steden best redelijke ziekenhuizen. Ga je echter het binnenland in dan is het wat verder weg dan wij gewent zijn dat je een ziekenhuis tegenkomt. Bij een autoongeluk kan het wel evenduren voor er echt hulp is. Maar ga ook niet zelf rijden want dat is echt niet aan te raden.