Scheelt het veel geld om nu al voor de zomervakantie te boeken?

Aankomende zomer wil ik op vakantie, nu heb ik al gehoord dat er vroegboekkortingen zijn. Scheelt dat veel in prijs? En hoeveel ongeveer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
jodyenboyke
11 jaar geleden
Vroegboekkorting, speciale actie, lastminute (8 wkn voor reisdatum?). Ze geven het maar een naam. Ga maar eens eens 'n paar keer via internet een boeking doen (niet helemaal afmaken....) dan zal je zien, dat de prijs per dag verschilt. Als je echt in het hoogseizoen wil boeken, kan het nu misschien wel interessant zijn, maar ga je buiten deze periodes, dan moet je gewoon de diverse aanbieders goed in de gaten houden. Geheel eigen ervaring van meerdere boekingen!

Antwoorden (3)

Dat ligt er aan ik kreeg wel 25 euro vroegboekkorting voor een reis met Pharos waar ik waarschijnlijk wel 1500-2000 euro voor moet gaan betalen.

Je hebt vroegboekkortingen maar je kunt ook later in het seizoen kortingen krijgen, ook gaan vanaf januari/februari vaak de prijzen sowieso al omlaag.

Als je precies weet WAT je wanneer wilt gaan doen en je loopt het risico dat het volgeboekt is als je nog langer wacht moet je de vroegboekkorting nemen, als je nog helemaal niet zeker bent van wat je wilt doen loont het juist om zo lang mogelijk te wachten, misschien wel tot de last minutes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt er helemaal aan wat je wilt. Wil je een reisje naar Alanya , Rhodos of Salou met een touroperator dan maakt het volgens mij niet zoveel uit en is de (zogenaamde) vroegboekkorting vooral een lokkertje. Wil je zelf iets in elkaar zetten. met lijndienst of low cost vluchten dan zou ik inderdaad nu boeken. En realiseer je dat een reservering voor accomodatie op een site als booking.com meestal tot vlak voor je vakantie gratis te annuleren is, dus waarom zou je dat niet nu regelen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
via Sunweb boek ik altijd in November mijn zomervakantie, dan zijn de vroegboek kortingen het hoogst. Dit scheelde mij dit jaar €180,- op een reis van ruim €900,00. Na November (soms ook na December pas) zie ik de prijs omhoog gaan doordat de vroegboek korting word verlaagd (ook last minutes zijn soms nog duurder of even duur).