waarom zijn er drie verschillende kleuren en nummers van milieustickers in duitsland?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Omdat er verschillende zones zijn, waarin verschillend eisen gesteld worden.

Vanaf 2008 mogen Duitse steden zones aanmerken als Milieuzones, waarvoor toegangseisen gelden.
Vanaf 1 januari 2013 zijn er 68 gebieden met milieuzones met verschillende toelatingseisen.

Meer details vind je hier:

http://www.milieusticker.eu/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Elk type auto heeft een bepaalde uitstoot,
sommige "oudere auto's" mogen niet in de schone-re gebieden rijden,de sticker wordt aangevraagd, hierbij krijg je voor een bepaal type auto, een bepaalde kleur.
Als de auto met de verkeerde kleur in een gebied rijd,
kan er een bekeuring komen van de politie.
Auto met meer uitlaatgassen in het schoonste gebied, bekeuring.