Zou je een olifant kunnen doden/neerhalen met een compoundboog?

Je ziet alleen geweren waarmee ze olifanten beschieten.
Aangezien ze een dikke huid hebben. Met een compoundboog wordt de pijl met een hoge snelheid afgeschoten.
(Als een woedende olifant op je af komt rennen lijkt mij dit niet echt een goed wapen. Eer dat je je pijl op de pees hebt....)
Mijn vraag is dus ook zou dit kunnen?

Nee heb niet de intentie om een compoundboog te kopen en naar bv Afrika af te reizen. Ja vind het zielig als het zou gebeuren.

Hoop dat de vraag ik de juiste categorie staat. Kon zo snel niks vinden om het onder te plaatsen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
luciano
11 jaar geleden
Olifanten zijn vegetariërs ! Laat deze lieve beestjes dus gerust lopen in de vrije natuur !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo een reactie had ik al verwacht... Zucht. Het is een vraag. Was nog steeds niet van plan er een neer te schieten.

Het beste antwoord

Er zijn zeker kruisbogen die de kracht hebben om een olifant neer te halen. Een lange tijd was het voor mensen onmogelijk om een olifant te doden met een kruisboog. Veel jagers gebruiken liever een grote geweer voor het snelle effect. Het probleem is ook dat een geweer makkelijker is dan een kruisboog. Je moet ook geluk hebben om de pijl perfect af te schieten en een fatale plek te raken waardoor de olifant sterft.

Maar er zijn berichten in de 'hunting scene' dat dit mogelijk is en een jager dit voor elkaar heeft gekregen (zie Foto).

Zie de links hieronder voor informatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel voor je antwoord. Ik had al op google gekeken maar kon niet zo veel vinden. Ze kijkt wel heel vrolijk... Hoop dan maar dat een hele oude zieke olifant was. (maar dan nog liever niet zo afschieten!)
Was ook meer een vraag uit nieuwsgierigheid.