Wij gaan over een paar maanden skiën met school. Welke uitrusting heb ik nodig en waar kan ik die kopen?

Liefst niet de duur.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het belangrijkste is wat ik nodig heb. Maar als je nog een website of winkel weet waar ze dit verkopen ook graag even vermelden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heeft je school je geen uitleg gegeven wat je mee moet nemen? Ook raar dan..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En een winkel?
Waar in het land woon je dan? En wie zal dat allemaal betalen? Ik vind het maar raar..............
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij krijgen de uitleg pas over een paar maanden maar ik wou gewoon al wat informatie. Een brief hebben we wel al meegekregen. Ik woon in het noorden van België. Maar ik ben nog nooit gaan skiën en ik heb ook geen idee wat er allemaal bij komt kijken. Vandaar de vraag. Gewoon voor extra informatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou kijken voor thermo ondergoed! Is ook gewoon te koop bij Action of V&D.

Het beste antwoord

- skibroek (je hebt skibroeken van € 20 bij de Lidl, goedkoop + goede kwaliteit)
- dikke handschoenen (dus niet van die dunne, stoffen handschoentjes. Ze moeten dik genoeg zijn want anders kan je je handen openhalen en de scherpe zijkant van de ski's)
- waterdichte, dikke jas (sneeuwvanger is wel handig maar hoeft niet perse)
- als het erg koud is is thermo-ondergoed handig
- skisokken
- skibril

Alles met wel waterdicht zijn!
Een help, skistokken, ski's en skischoenen kan je ter plekke huren.

En vergeet de zonnebrand niet :)

Veel plezier!

Toegevoegd na 3 minuten:
Een helM i.p.v. helP
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Denk aan goeie handschoenen (geen stof, maar waterdichten)
Ski bril
Ski broek
Winterjas
Zonnebrand (ja zonnebrand, door de zon die weerkaatst op de sneeuw kan je makkelijk verbranden smeer daarom je gezicht, nek, hals en oren goed in
Lip balsem
Verzekering pas
Verder kun je ter plaatsen ski's of snowborden met toebehoren huren ski's kosten vaak per weer €50,- en snowboard vaak €60,- (Oosterijk)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vermoedt dat je wel een brief van school meekrijgt wat je allemaal mee moet nemen, mijn dochter is ook wezen skien met school en moest het volgende meenemen:
Een regenbroek of skibroek,
een regenjas of dikke, warme jas,
warme handschoenen eventueel met daaronder latex handschoenen, om de handen droog en warm te houden.
zonnebrand hoge factor,
Eventueel snowboots, die hebben wij voor een prikkie gekocht bij Scapino. De rest hadden we dus al, het regenpak ging mee, de latex handschoenen hadden we ook, de gewone handschoenen waren ook aanwezig, de zonnebrand was er nog van de zomervakantie, heb je alleen nodig voor je gezicht, heb je het niet in huis, vraag dan aan een klasgenootje of je een beetje mag gebruiken.
Wij hebben dus alleen de snowboots gekocht.
Een lunchpakket moest ze ook meenemen, de ski benodigdheden werden door de school gehuurd, ik hoop dat je het net zo geweldig gaat vinden als mijn dochter, zij heeft echt een topdag gehad!
Geniet er van en veel plezier toegewenst.