Kan ik mijn treinkaartje van tevoren kopen (niet digitaal)?

Dus kan ik gewoon bij de NS ticketverkoop een treinkaartje kopen die ik aanstaande donderdag ga gebruiken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Antwoorden (1)

ja, dat kan. je kan een treinkaartje kopen zonder datum. het kaartje moet je dan wel afstempelen voordat je in de trein stapt. door het afstempelen voorzie je het kaartje van de datum van die dag.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Pieter2011
11 jaar geleden
Ter aanvulling: NS Ticketverkoop is tegenwoordig geen persoon meer achter een loket, maar een ticketautomaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar wat als je dan niet kunt pinnen?
Computoon
11 jaar geleden
Bij sommige automaten kun je ook met muntgeld betalen. Gaat dat niet, vraag dan iemand anders voor jou het kaartje te kopen en te betalen met 'pin' en betaal hem terug met contant geld.
Cryofiel
11 jaar geleden
Er zijn ook stations waar je nog wel een kaartje aan het loket kunt kopen. Daar rekenen ze dan wel 50 cent extra voor, tenzij je ouder bent dan 65.
constant
11 jaar geleden
hoe zit dat dan met treintickets voor reizen over de landsgrenzen?
Cryofiel
11 jaar geleden
Dat ligt eraan of het een kaartje is dat je uit de automaat kunt halen. Kaartjes voor populaire bestemmingen zoals Berlijn en Parijs kun je gewoon bij de kaartautomaat kopen. Koop je zo'n kaartje bij het loket, dan moet je die 50 cent jongerenboete betalen. Als je naar een plaats in het buitenland wilt waarvoor je geen kaartje uit de automaat kunt halen, moet je naar een station waar ze internationale kaartjes verkopen. In dat geval wordt die 50 cent niet in rekening gebracht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij Syntusstations vragen ze geen 50 cent extra voor papieren kaartjes.