Welke bedragen (Zloty) kan je bij de bank pinnen in Polen?

Bij ons kun je 20, 50, 100, 150, 200 etc pinnen bij de bank, maar hoeveel Zloty geeft de bank daar aan als je gaat pinnen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Antwoorden (2)

Bedragen worden afgerond eigen valuta ( in niet eurolanden dus naar eigen munteenheid en niet in euro's ).
Omrekenen zal je dan zelf moeten doen.

Tot zover ik weet kan je naast standaart bedragen ook een eigen bedrag aangeven, mits in papiergeld natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Polen kun je gewoon pinnen - althans, indien jouw pinpas (of jouw bank) pinnen in het buitenland toestaat.

Aangenomen dat dat het geval is, kun je ronde bedragen pinnen in Zloty. Dus bijvoorbeeld 20 Zloty of 150 Zloty.

Op jouw rekeningafschrift zal dan een niet-rond bedrag in Euro's staan, maar dat is bij het pinnen niet relevant.

Informeer dus vooraf OF je überhaupt kunt/mag pinnen in Polen. Zo ja, informeer bij jouw bank welk bedrag je maximaal per keer c.q. per dag mag pinnen. Reken dat bedrag om naar Zloty, en rond naar beneden af op het dichtstbijzijnde ronde Zloty-bedrag. De uitkomst van die berekening is het maximale bedrag dat je in Polen kunt pinnen (minder mag natuurlijk ook).

Cryofiel