staan er straffen op het slapen met drie personen in een twee persoons hotelkamer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
14.7K

Antwoorden (4)

Zolang je je heb geregistreerd als gast (wettelijk verplicht) lijkt me in principe niets aan de hand. Probleem is dat de kamer er niet altijd op in is gericht. Waar laat je de derde persoon in een tweepersoonsbed?

"
De verplichting tot het bijhouden van een registratie van gasten van nachtverblijven wordt
bepaald door artikel 438 van het Wetboek van Strafrecht. Deze en andere wetsartikelen die
genoemd worden in deze brief vindt u in de bijlage. A rtikel438 WvSr schrijft voor dat de houder
van het nachtverblijf:
–bij aankomst van een gast een geldig reisdocument of identiteitsbewijs verlangt en daarvan
aantekeningmaakt (eerste lid, onder 1e), en diens naam, beroep of betrekking, woonplaats en dag
van aankomst moet aantekenen (eerste lid, onder 2e);
–bij vertrek van de gast de dag van vertrek aantekent (eerste lid, onder 2e);
–het register op aanvraag vertoont aan de burgemeester of een door deze aangewezen
ambtenaar.
Dit voorschrift betekent dat de houder van het nachtverblijf verplicht is een identiteitsbewijs in te
zienvan de gast, niet van meereizende echtgenoten, minderjarige kinderen en reisgezelschappe n,
en te noteren welk identiteitsbewijs de gast heeft getoond. "
Computoon
11 jaar geleden
er wordt vaak een 2 persoons kamer verhuurd aan twee volwassenen met een kindje. er wordt dan een klein bed bijgezet, geen probleem.
als je met 3 volwassen in een twee persoons hotelkamer wilt slapen, kun je dat ongetwijfeld aangeven, maar ik ben bang dat je voor 3 personen moet betalen.

de vraag is of het strafbaar is om met 3 personen in een twee persoons hotelkamer te slapen?
ik zie er niets strafbaars in, mits er betaald wordt voor 3 personen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt eraan wat je er doet. Als het een nachtje is en je hebt er een gezellige nachtelijke rendez vous, zal het niet zon probleem zijn. Als je er 3 weken vakantie houdt
Zal de hotelier er niet blij mee zijn dus lijfstraffen opleggen..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op alles wat je illegaal doet staan straffen.

Dus als jij iemand illegaal - zonder te melden en zonder te betalen - op jouw hotelkamer laat slapen,
dan pleeg je fraude.

Fraude is een vorm van bedrog; de zaken worden anders voorgesteld dan ze zijn, je geeft een onjuiste weergave van de werkelijkheid.
Dat is oplichting.

En de straffen?
Die hangen af van de hotelier, als die het ontdekt
en aangifte doet. En van wat er vervolgens gebeurt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als het legaal gebeurt, dus de hotelhouder weet er van en registreert op de juiste manier, dan staan daar geen straffen op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Computoon
11 jaar geleden
Je bedoelt 'tenzij ergens aangegeven staat...'