29 augustus ga ik 5 dagen naar Parijs. Komt het Parijze leven dan weer op gang?

Met het Parijze leven bedoel ik: de opening van restaurants, winkels, en de terugkeer van Parijzenaars van hun vakantie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja , het is niet meer in augustus gesloten ! De Fransman , en dus ook de kleinere uitbaters zijn dan weer langzaam present ! Prettige dagen .

Het beste antwoord

Wij gaan al jaren in juli en september gemiddeld 10 dagen naar Parijs .
Alles gezellig druk , veel Parijzenaars , veel toeristen , alles open .
1x zijn we in augustus gegaan maar dat was toch anders .......
Bijna geen Parijzenaars , iets minder toeristen , de hele stad is gewoon véél stiller en een deel van de ( vooral kleinere ) winkels gesloten .
T heeft voor- en nadelen zeg maar ........
Evengoed ... veel plezier want de stad Parijs is geweldig !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hoor.

Het Parijse leven gaat trouwens in de zomervakantie ook gewoon door. Er zal geen winkeleigenaar of restaurant-eigenaar zo dom zijn om zijn toko in de zomervakantie op slot te doen.

De franse schoolvakanties vallen in de periode van 5 juli t/m 4 september.

http://www.anwb.nl/bestemmingen/landeninformatie/vakantie/bestemmingIndex.html?btiId=BTI_4&themaId=BEST_P_45

Toegevoegd na 11 minuten:
Kortom: of je nu op 31 juli of op 29 augustus naar Parijs gaat, veel verschil zul je niet merken. Restaurants zijn open, winkels zijn open en toeristische bezienswaardigheden zijn open.

Goed, het kan zijn dat meneer Hollande op vakantie is, maar de kans dat je op de thee uitgenodigd wordt door de president schat ik toch niet zo heel hoog in.

De enige dag in de zomervakantie dat het wel wezenlijk heel anders gaat zal op 14 juli zijn, dat is dan omdat het een nationale feestdag is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, alsof heel Parijs de hele zomer op vakantie is....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, ik vind het ook een beetje een rare vraag. "Joh, het is zomervakantie, weet je wat, we sluiten de Eiffeltoren en gaan zelf op vakantie!"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahaha, want dat merkt toch niemand!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, maar ik ben het er niet helemaal mee eens.
Natuurlijk leeft Parijs altijd, maar als ik in augustus ga merk ik het verschil echt wel met de andere maanden.
Dan 'voelt' Parijs anders. Er zijn meer winkels dan anders gesloten, je hoort de sirenes van de pompiers en politie veel minder, je hoort meer andere talen dan Frans.
Ik kan het niet echt omschrijven dan dat de sfeer echt anders is.
Maar dat is mijn mening natuurlijk, ik kom maar een keer of 4 per jaar in Parijs, maar Augustus sla ik eigenlijk wel over.... mits er een super aanbieding langskomt natuurlijk... ;-)