Is het in China nu winter?

En is er dan ook sneeuw enzo en wat is de temperatuur ongeveer? (wat voor klimaat is het dus ongeveer?)
Het is nu juli 2012.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Australie is het wel winter...
bamibal
11 jaar geleden
Lijkt me helemaal niks. Het mooie van het Nederlandse klimaat is juist de afwisseling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In het noorden van Australie is dat inderdaad zo cillaaa
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn tante woont in South-Australia en daar is het echt geen 25 graden of meer in de winter. Ze doen daar een vest aan als het winter is ;-)

Het beste antwoord

Zoals gezegd ligt China op het noordelijk halfrond en is het er dus nu zomer, sneeuw ligt er dan ook alleen op de hoge bergtoppen in het noorden en de Himalaya.
China is erg groot, van het noorden naar het zuiden ongeveer de afstand van Denemarken tot diep in de Sahara, van oost naar west is de afstand ongeveer die van hier tot Afghanistan.
Je zult wel begrijpen dat er dan ook sprake is van nogal verschillende klimaten. In het zuiden vriest het bijna nooit en in de winter kan het noorden gemakkelijk min dertig worden.

Zie de links voor verdere informatie:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

China ligt ook op het noordelijk halfrond, dus het is daar ook gewoon zomer. China is nogal groot, dus je kunt verder niets zeggen over "het" klimaat.
bamibal
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt helemaal :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+