Wij bezoeken binnenkort Praag, wat moet men vast en zeker gezien hebben?

Hallo,

in augustus ga ik met een kameraad enkele dagen naar Praag.

Ik had een aantal vragen willen stellen daaromtrent:

1) Welk is het meest drukke winkelstraat in Praag?

2) Is er een alternatieve winkelbuurt waar men goedkoop maar toch kwalitatief kleren kunnen kopen?

3) We willen graag zoveel mogelijk bekende/aantrekkelijke/mooie kastelen, kerken, historische gebouwen, landschappen enzovoort bezoeken. Wat raden jullie ons zoal aan?

4) Aangezien ik voor de eerste keer naar Praag ga, vroeg ik mij af of er grachten zijn in de stad met gezellige cafeetjes/kroegjes? Zo ja, waar precies?

5) Is er een plaats waar men de stad van op een redelijke hoogte kunnen bekijken om een luchtfoto te maken? Zo ja, waar moet men dan zijn?

Andere tips en adviezen zijn uiteraard ook welkom...

Alvast dank bij voorbaat,
warme groetjes

P.S.: het zal wel een korte reis worden van amper 4 dagen...

Toegevoegd na 1 minuut:
Ah ja, en nog een laatste vraag;

Kan men ergens elektrische fietsen huren voor een degelijke prijs? Zo ja, waar ergens, iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Voor het uitzicht zou je daar de Zizkov-toren kunnen gaan.

Ik zou ook zeker op een heel uur na het slaan van de Astronomische Klok kijken. Een half uurtje wachten is het wat mij betreft wel waard.

Een bezoek aan de Joodse Begraafplaats vonden wij erg indrukwekkend. Daarnaast zou ik even kijken op de take a trip reisinfo, hier kun je makkelijke reisgidsen vanaf halen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoewel het hier geen reissite is, zal ik je de link van een site over Praag doorgeven.
Dan kan je op je gemak lezen en eventueel printen.

Als je aan Praag denkt, dan denk je aan de Praagse Burcht, ofwel Hradcany. Dit Paleis is het grootste gesloten paleizencomplex ter wereld. Van verschillende delen van de stad heb je een schitterend uitzicht over de burcht, maar het is zeker ook de moeite van een bezoekje waard. Maar dit is niet het enige, Praag heeft nog een aantal schitterende Paleizen.

Verder zijn er volop makkelijke kleine en goedkope reisgidsjes in de handel.
Fijn om mee te nemen en op die manier een programma samen te stellen, in overleg met je kameraad.

http://www.prague.fm/nl/?gclid=CImk78u5-LACFRIjfAodlBo1NA

Ga er goed voor zitten en kom alles te weten over Praag via de volgende thema's:
•Bezienswaardig
•Musea
•Winkelen
•Uitgaan
•Vervoer
•Wijken
•Praktische info

http://praag.nl/praag/informatie/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In ieder geval het zgn. Gouden Straatje en vergeet dan niet het bioscooophuisje te bezoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het altijd fijn om te kijken in een online reisgids zoals surprisetickets. Daar vind je zeer veel informatie (ook over de praag card etc) erg handig!