Is er eigenlijk een directe treinverbinding vanuit Nederland naar Berlijn ? (zie uitleg)

Uiteraard heb ik op diverse websites gekeken, en op die van NS en HiSpeed etc. maar ik vraag mij af of ik wel goed zoek.

Ik zie namelijk alleen maar overstap etc. bij stations (in Duitsland) . Iemand sowieso een goede praktische (voordelige ?) trein-tip vanuit Utrecht CS of station Schiphol richting Berlijn ?

Op sommige reisinfo-sites staat namelijk wel info zoals : ' trein vanuit NL direct naar Berlijn' etc., maar kan het niet vinden. Dank alvast.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ALLEMAAAL onwijs bedankt voor de info ! Wij zullen deze info zeker gebruiken om onze trip te plannen en kijken wat er voordelig is. Ja we zitten nu ook nog te dubben over de trein OF anders toch maar met het vliegtuig (waar we ook naar voordelige mogelijkheden zoeken). Het gaat om een lang weekend.

Antwoorden (4)

Er gaan dagelijks sneltreinen van Schiphol naar Berlijn, en van Berlijn naar Schiphol. Ik heb die wel eens genomen.

Je bent net wat sneller in Berlijn als je in Hannover overstapt, maar meestal scheelt dat maar een paar minuten, dus kun je net zo goed blijven zitten - dat scheelt weer de moeite van het overstappen en de kans dat die andere trein niet komt opdagen.

Toegevoegd na 6 minuten:

Een voorbeeld is intercity 147 die om 08:50 van Schiphol vertrekt en om 15:20 in Berlijn Hauptbahnhof aankomt. Zonder korting kost dat € 110.

Stap je in Hannover over, dan ben je "al" om 15:11 in Berlijn. Zonder korting kost dat € 119.

Overigens kijk ik voor zulke vragen liever op bahn.de dan op nshispeed.nl . De Duitse informatie is over het algemeen betrouwbaarder.
Cryofiel
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Dit is voor de Normalpreis voor een enkele reis. Er zijn wel kortingen mogelijk, maar daar heb ik niet naar gezocht.
Cryofiel
11 jaar geleden
Klopt, je moet zeker vergelijken. Die kaartjes van € 49 krijg je alleen als je ruim vantevoren boekt. Ik heb zomaar een datum ver in de toekomst geprikt: 22 juli. Kijk ik dan op nshispeed, dan kost een enkele reis
€ 49 als je om 06:50 vertrekt,
€ 79 als je om 08:50 vertrekt,
€ 49 als je om 10:50 vertrekt. Op Bahn.de kost hetzelfde kaartje
€ 39 als je om 06:50 vertrekt,
€ 44 als je om 08:50 vertrekt,
€ 39 als je om 10:50 vertrekt. Vooral het prijsverschil voor de trein van 08:50 (een heel mooie tijd) is frappant.
Cryofiel
11 jaar geleden
Yep, dat denk ik ook. Goede samenwerking zo!
Ja hoor die is er!

Je kunt opstappen op station:
Schiphol • Amsterdam Zuid • Duivendrecht • Hilversum • Amersfoort • Apeldoorn • Deventer • Almelo • Hengelo

Via de link in de bron kun je ook de dienstregeling zien!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met de internationale trein InterCity Berlijn reis je al vanaf € 49 rechtstreeks naar de Duitse hoofdstad. InterCity Berlijn brengt je naar het hart van Berlijn waar je uitstapt op het gloednieuwe station Berlin Hauptbahnhof. Vanaf Schiphol in 6 en een half uur, zonder overstappen. Hier kan je precies uitzoeken hoe: http://www.nshispeed.nl/nl/internationale-treinplanner
Amadea
11 jaar geleden
Er is ook een nachttrein vanaf Amsterdam CS

Toegevoegd na 4 minuten:
De nachtrein stopt ook in Utrecht en Arnhem