waar kan ik voor een dag een auto huren in Istanbul?

we gaan voor een week een appartement huren in de Aziatische wijk Kadikoy maar willen ook een autoritje naar het platteland maken. Weet iemand een betrouwbaar adres in Kadikoy waar ik een auto kan huren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kadikoy, daar is de voetbalclub Fenerbahce gevestigd. :-)

Het beste antwoord

Ben je ooit in Istanbul geweest?
Heb je enig idee van het verkeer daar?

Het is een totale warboel, waar het recht van de brutaalste telt, gevolgd door degene met de hardste toeter....

Voor geen goud van de wereld zou ik daar gaan rijden, en al helemaal niet met een mij onbekende huurauto!

Wat mij een beter idee lijkt : doe eens vergelijkend warenonderzoek bij een aantal taxichauffeurs, hoeveel zij vragen voor een hele dag.
Of vraag bij de receptie of aan een ober in je hotel of in een restaurantje in de buurt,of ze iemand kennen die voor een (goed afgesproken!!) bedrag jullie het platteland wil laten zien.

Toen ik als stewardess werkte, deden we het altijd zó , als we de stad uitwilden om dingen te gaan bekijken. Het verplichte nummer van de souvenirwinkels en de tapijtenfabriekjes neem je gewoon op de koop toe, want ze krijgen natuurlijk een percentage als ze ervoor zorgen, dat je zo'n schitterend souvenir of een kussensloop voor op de bank koopt.

Maar je weet ten minste zeker, dat je weer heelhuids thuiskomt, en dat de lekke band verwisseld wordt.

Is echt het overwegen waard!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gaf al een concreet antwoord voordat "nieuwsgierig" antwoord gaf, maar dacht precies aan hetzelfde. Zelf rijden in Istanbul is wel het laatste wat je wilt doen in je vakantie, tenzij je gewend bent met grote verkeers chaos.
+1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In het ligt van deze waardevolle reactie zal ik mijn autohuurplannen heroverwegen

Andere antwoorden (3)

Bij elk internationaal opererend verhuurbedrijf.
Bijvoorbeeld Hertz maar er zijn nog tientallen andere bedrijven.

In het buitenland kun je beter niet huren bij een of ander lokaal verhuurbedrijf.

https://www.hertz.com.tr/
11 jaar geleden
Er zijn voldoende grote en gerenomeerder autoverhuurbedrijven in Istanbul. Car Rental (zie link) is redelijk voordelig, maar als je voor zekerheid kiest zijn er gewoon de grote bekende namen als: Europcar, Herz, Avis, etc....
Ook gewoon op google: "autoverhuur istanbul" intikken, geeft een berg met mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.firstrentacar.info/eng/

Deze zijn hoog aangeschreven...