Hoe heten die gele paaltjes langs de snel ?

van de ANWB volgens mij .

Toegevoegd na 1 minuut:
snelweg *

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K

Het beste antwoord

Een praatpaal

http://nl.wikipedia.org/wiki/Praatpaal

Toegevoegd na 33 seconden:
"Een praatpaal is een installatie langs een snelweg of andere grote weg, waarmee men in geval van autopech of een noodsituatie contact kan krijgen met de hulpdiensten. De meeste Europese landen hebben een uitgebreid systeem van praatpalen, waarbij ongeveer om de twee kilometer een praatpaal staat, zodat men meestal niet verder dan een kilometer hoeft te lopen. Welke dienst de oproepen behandelt, verschilt per land. Zo is dat in Nederland de ANWB, in België de federale politie en zijn er ook landen waar men de beheerder van de weg te spreken krijg"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
volledig

Andere antwoorden (1)

Een hectometerpaal. Die geven aan op welke weg je bent met daarbij een kilometer aantal. Als je pech hebt met de auto geef je dit door en dan kan de ANWB je helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Powergen
12 jaar geleden
Die is groen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jup, wou ik net zeggen..