wat is een open vuur?

Soms lees ik dat een open vuur verboden is. Wat is een open vuur? Is een BBQ of een gasbrandertje een open vuur?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
26.6K

Het beste antwoord

Open vuur is een niet van de buitenlucht afgeschermde warmtebron.
Dus dat is o.a. een aansteker, kampvoor maar ook een barbecue of een gasbrandertje.
Dus eigenlijk alles waarbij je het vlammetje kan zien.
Utrecht
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is duidelijk iemand het niet met ons eens ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@marleen + van mij ; die minnen zijn belachelijk, hoe heten die ook weer : minkukels toch ?

Andere antwoorden (1)

Zodra er gevaar bestaat dat het vuur in kwestie een brand in de omgeving veroorzaakt, door omvallen, ontsnappende vonken, uitrollende takken en dergelijke, spreek je van open vuur. Kampvuren, barbecues en dergelijke vallen daar dus onder ; een gasbrandertje zeker ook. Ook olielampen mag je niet helemaal als gesloten (ongevaarlijk) beschouwen.

Een campinggasstelletje heeft dan wel zichtbare vlammetjes in de open lucht, maar meestal een prima beveiliging tegen ongelukken bij omvallen e.d. Die mag je op dat soort plaatsen dan ook vaak wel gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@marleen + van mij ; ik heb het per ongeluk bij het volgende antwoord (Utrecht) gezet. - 2 is belachelijk...