Wat kost het voor een hotel om zich aan te bieden via een reisorganisatie?

Als een hotel zich aanbiedt via een reisorganisatie, welk deel daarvan gaat dan naar het hotel en welk deel is voor de reisorganisatie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

- Het is mogelijk dat het hotel een vast tarief berekent, de reisorganisatie vraagt dus aan de consument een extra deel.

- Er is een afspraak dat het hotel een bepaald percentage afdraagt. Ik denk niet dat dat schrikbarend hoog is en niet hoger dan 25%.

- Het hotel betaalt een vast bedrag (per kamer, jaar) om bij de reisorganisatie geboekt te kunnen worden. Dit is het meest waarschijnlijke in combinatie met een bepaald percentage.

Al met al is de winst voor beide partijen ruim genoeg. Maar dat bij het boeken van het hotel de meeste kosten bij het hotel liggen is wel bijna zeker.