Wie heeft ervaring met de Tsjechische luchtvaartmaatschappij?

Volgende week ga ik op vakantie, een lang weekend naar Praag met een vriendin. We zouden met de KLM, maar deze vlucht is uitbesteed aan een Tsjechische luchtvaartmaatschappij. Ik heb nog nooit gevlogen en vind het best wel heel spannend! Ook wel een beetje eng eigenlijk...........
Zou het veilig zijn, net zoals de KLM?

14 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Praag is zo geweldig :))! Dus daarom wens ik je heel veel plezier! Ik ga in mei weer, want op de een of andere manier is het hartstikke verslavend:D
En die vlucht gaat vast wel goed joh. Kan me voorstellen dat je het spannend vind, omdat je voor het eerst gaat vliegen. Maar die tsjechtische luchtvaardmaatschappij heeft geen slechte naam dus dat komt helemaal goed. Wees niet zo gespannen maar probeer te genieten van de vlucht, want dat is hartstikke leuk! :) en het is maar een klein stukje..
(maar even als reactie, want ik vind dit niet echt een antwoord)
misslobe
14 jaar geleden
leuke reactie, dankje! Als het een antwoord was geweest had je een dikke +1 verdiend ;-)!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij deze maatschappij kun je bij het boarden nog een verzekering afsluiten tegen vliegongevallen.
Het is een All-risk verzekering met de laatste 10 meter als eigen risico.
misslobe
14 jaar geleden
Oef, wil je me bang maken ;-)?

Het beste antwoord

Ik zou eigenlijk even een account aanmaken bij www.travbuddy.com. Dit is een hele goede reissite, waar je veel informatie kunt vinden. Ook kun je daar veel vragen stellen over praag, maar ook over luchtvaartmaatschappijen. Er staan enorm veel foto's en verhalen op waar je wat aan hebt. En het is een hele nette en vriendelijke site. Veel plezier in Praag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Zie 't zo: de kans dat je door een ramp die veroorzaakt wordt door een inslaande komeet dood gaat, is ongeveer even groot (of zelfs groter).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misslobe
14 jaar geleden
Geruststellend idee;-)!
Niet bij nadenken, gewoon instappen... De kans dat je vannacht in je slaap overlijdt is aanzienlijk groter dan dat je vliegtuig crasht!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Tsjechische Luchtvaartmaatschappij CSA is lid van het sky-team, een alliantie waar ook de KLM in zit, vandaar dus dat ze deze vlucht kunnen uitbesteden. Je kunt er vanuit gaan dat de leden van een dergelijke alliantie degelijke maatschappijen zijn die goed gecontroleerd worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misslobe
14 jaar geleden
Dankje voor je antwoord, het geeft, net als de (meeste) andere antwoorden een goed en vrtrouwd gevoel ;-)!
+1!
Naar *Praag* met het vliegtuig? Tja, daar kan geen klimaattop tegenop, natuurlijk. Vind je dat niet een beetje decadent? Ik woon een stuk verder dan Praag, maar ga altijd met de bus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misslobe
14 jaar geleden
Nee, het is juist erom begonnen een VLIEGVAKANTIE te houden, niets decadents aan lijkt mij! De bestemming is Praag geworden. Dit is niet echt een antwoord op mijn vraag dus sorry: -1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werd al verdrietig van je vraag, maar nu blijkt vliegen
dus niet het middel, maar het *doel*. Zucht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@misslope: alsof het reizen met de bus milieuvriendelijk is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
herstel: reactie was voor mjn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ollekebolleke: De bus ook niet milieuvriendelijk, maar het is wel het milieuvriendelijkste alternatief. @Etab: dat is pas zo bij afstanden boven de 1000 km. Bij kortere afstanden heeft het opstijgen een groot aandeel, en daarbij verbruikt een vliegtuig de meeste kerosine. En ik vind het decadent om t.b.v. persoonlijke tijdwinst en omdat je het wel kunt betalen andere mensen op te schepen met een verslechtering van het milieu. Dertig jaar geleden wisten we niet beter (en konden we het niet betalen), maar nu wel. Dus ik vind zo'n houding in deze tijd eigenlijk niet meer kunnen. Maar de duimpjes geven helaas een ander beeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou lekker met mijn eigen auto gaan. heb je alles mooi in de hand en kun je stoppen waneer je wil en wat betreft de uitsoot, daar betalen we toch vliegtax en accijns voor ter compensatie ?????
misslobe
14 jaar geleden
Pfffffffff, waar gaaaaaaaaat het over!
Had de vraag beter niet kunnen tellen lijkt het! Gelukkig zijn de rest van de antwoorden en reacties WEL positief, dus laat m'n plezier niet bederven door ene mjn...
Sorry, hoor, dit moet ik even kwijt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geniet uiteraard van je vakantie, zonde om dat niet te doen.
Maar ik vind het echt treurig dat het niet bij je aankomt waar ik het over heb. Als iemand anders zou vragen hoe die een blik verf door de gootsteen kan kieperen zonder z'n gootsteen vies te maken, dan zal ik ook daarop reageren, maar niet door z'n vraag te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wetenschappelijke onderbouwing: http://www.compenco2.be/content.aspx?l=005&lang=EN&group=1 En dat is dan nog ten opzichte van een auto met alleen de bestuurder (zonder passagiers)! Ik stelde de bus voor, en dan is de vergelijking helemaal onomstreden (een factor 10-20). Ik wil het best voor je voorrekenen, hoor.
misslobe
14 jaar geleden
"Als iemand anders zou vragen hoe die een blik verf door de gootsteen kan kieperen zonder z’n gootsteen vies te maken, dan zal ik ook daarop reageren, maar niet door z’n vraag te beantwoorden." Als je dit wilt vergelijken met dat ik met het vliegtuig naar Praag ga reizen i.p.v. met de bus of auto, ga je wel heeeeeeeeeeel ver! Zoals jij het brengt zou je me haast een schuldgevoel aanpraten................maar dat heb ik niet, want ik wil er alleen maar van genieten en eens een vliegreis ervaren, begrijp je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat van die verf bedoelde ik alleen om duidelijk te maken dat ook als je een vraag niet beantwoordt dat *op zichzelf* nog geen reden is voor een min-duimpje. En schuldgevoel en bewustzijn zijn twee verschillende dingen. Ik hoop(te) dat laatste te bereiken. Dat je benieuwd bent naar vliegen snap ik wel, en zo bekeken is een korte vlucht nog beter dan een lange ;-) En geniet er vooral van. Niemand heeft er wat aan als je dat niet doet. Maar goed, mijn originele reactie kwam dus voort uit zorg voor het milieu. Om de milieu-doelen te halen zullen we als samenleving minder moeten gaan consumeren, dat is nou eenmaal zo. Als iedereen een beetje bewustere keuzes maakt dan helpt dat al heel veel. En elkaar daarop aanspreken hoort daar bij. En ik doe zelf vast ook veel dingen die niet goed zijn. Maar ik ga wel ondank het tijdsverschil met de bus, omdat ik weet hoeveel dat scheelt. Dus het was een beetje schrikken om te lezen dat een ander besluit om datzelfde stukje te vliegen. Zullen we het hier dan bij laten, en dan wens ik je een fijne reis.
misslobe
14 jaar geleden
Dankje!
Dit is een prima maatschappij. Voldoet aan alle regels.
Tot voor kort was KLM bezig zelfs met overname gespreken.

Overigens is alles wat op Schiphol komt goedgekeurd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maak je geen zorgen.. dat vliegtuig kan maar 1x neerstorten.............

nee hoor.. geintje.. is geen enkel probleem. heb zelf al meerdere malen met hun gevlogen. is net zo'n risico als met klm vliegen..