waar kan ik goede en onafhankelijke informatie vinden over vestigings voorwaarden voor Nederland , in dit geval voor een Australische meneer .

hij heeft geen haast of problemen maar wil zich eens orienteren , met alle strengere en veranderde regels weet ik niet wat ik moet zeggen en iedereen zegt iets anders .
wat zijn zijn mogelijkheden als hij zich hier permanent of langdurig wil vestiggen ???
en is het mischien makkelijker om het in een ander europees land te proberen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.1K

Het beste antwoord

Elke gemeente kan en moet u hierover kunnen en willen informeren. Als antwoord op uw vraag copieer ik de door de gemeente Harderwijk gestelde voorwaarden voor vestiging voor een periode langer dan vier maanden van de Australische heer naar de volgende alinea. Deze kunt u dan op uw gemak doorlezen.

Benodigdheden

1.Een geldig identiteitsbewijs.
2.Een reisdocument of ander document waaruit de nationaliteit blijkt.
3.Hebt u geen Nederlandse nationaliteit dan moet u er rekening mee houden dat u eerst een verblijfsvergunning aan moet vragen. Onder Rechtmatig verblijf voor inschrijving in de GBA kunt u meer informatie hierover vinden.
4.Bent u geboren in het buitenland dan moet u een akte van geboorte overleggen.
Aan buitenlandse akten worden extra eisen gesteld. Onder Documenten uit het buitenland kunt u meer uitleg hierover vinden.
5.Bent u gehuwd of gehuwd geweest in het buitenland dan moet u een huwelijksakte of een echtscheidingsakte overleggen. Indien uw huwelijk ontbonden is door het overlijden van uw partner dan moet u een overlijdensakte overleggen.
Ook voor deze documenten geldt dat er extra eisen worden gesteld. Onder Documenten uit het buitenland kunt u meer uitleg hierover vinden.
6.Bent u woonachtig geweest op de Nederlandse Antillen of Aruba dan moet u een bewijs van uitschrijving uit het bevolkingsregister inleveren. U kunt hiervoor terecht bij het Bureau Burgerlijke Stand en Bevolkingregister van het betreffende eilandgebied.
7.Het is mogelijk dat er om extra documenten gevraagd wordt. Dit is afhankelijk van uw persoonlijke situatie. U kunt hierbij denken aan een verklaring van inwoning als u bij iemand gaat inwonen, een huurcontract etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als hij wil gaan werken als zelfstandige, kan hij het proberen bij de Kamer van Koophandel. Voor zijn verblijfsvergunning moet hij bij de Immigratie- en naturalisatiedienst zijn.