Welke groep vakantiegangers (noord of zuid en het midden van nederland) is het grootste?

Op dit moment hebben de scholen in het zuiden en het midden van nederland voorjaarsvakantie, volgende week is het noorden aan de beurt. Welke groep is het grootste? Wanneer is het het drukste of zijn beide groepen ongeveer even groot.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klopt niet.. Ik woon in Den Haag, en heb pas volgende week vakantie.. Zo zijn er andere scholen in Den Haag die wèl deze week vakantie hebben.

Antwoorden (1)

Het noorden heeft ongeveer 6 milljoen inwoners
Het midden heeft ongeveer 6,5 miljoen inwoners
Het zuiden heeft er ongeveer 4 miljoen inwoners.

Even globaal en geen rekening gehouden met die uitzonderingsgemeenten en van wiki gehaald.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+. Betekent dus dat midden en zuid samen groter zijn dan noord alleen. Maar dat leek me sowieso al logisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, klopt. Ik heb alleen wel eens iemand van een bungalowpark gehoord op de radio die boos was toen de herfstvakantie zo verdeeld was dat het zuiden alleen vakantie had en noord en midden tegelijk. De ene week had wij wel dubbel zoveel plekken kunnen aanbieden en de andere week was er plek zat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Het zuiden heeft beduidend minder mensen zie je wel...