Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke groep vakantiegangers (noord of zuid en het midden van nederland) is het grootste?

Op dit moment hebben de scholen in het zuiden en het midden van nederland voorjaarsvakantie, volgende week is het noorden aan de beurt. Welke groep is het grootste? Wanneer is het het drukste of zijn beide groepen ongeveer even groot.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klopt niet.. Ik woon in Den Haag, en heb pas volgende week vakantie.. Zo zijn er andere scholen in Den Haag die wèl deze week vakantie hebben.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het noorden heeft ongeveer 6 milljoen inwoners
Het midden heeft ongeveer 6,5 miljoen inwoners
Het zuiden heeft er ongeveer 4 miljoen inwoners.

Even globaal en geen rekening gehouden met die uitzonderingsgemeenten en van wiki gehaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+. Betekent dus dat midden en zuid samen groter zijn dan noord alleen. Maar dat leek me sowieso al logisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, klopt. Ik heb alleen wel eens iemand van een bungalowpark gehoord op de radio die boos was toen de herfstvakantie zo verdeeld was dat het zuiden alleen vakantie had en noord en midden tegelijk. De ene week had wij wel dubbel zoveel plekken kunnen aanbieden en de andere week was er plek zat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Het zuiden heeft beduidend minder mensen zie je wel...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding