Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik wil graag in indonesie gaan duiken waar kan ik dat het beste doen??

ben nu in indonesie en we willen hier gaan duiken waar kunnen we dat het beste doen lombok gili flores (west timor??) ?? we willen 2 verschillende duiken maken.. en waarom daar dan ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
865
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal eens voor je kijken, maar Indonesie staat niet zo bekend om het duiken. Lombok ben ik geweest en daar zag ik al helemaal niets waarin je zoiets kon doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is niet helemaal waar er zijn hier juist heel erg veel plekken om te duiken maar welke is de beste..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
... in het water... :-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Pulau We (noord sumatra vlakbij Atjeh) en Lombok natuurlijk
en ongetwijfeld op meerder plaatsen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Hopelijk kunnen jullie de volgende (duik)informatie van WONDERFUL INDONESIË gebruiken.

Alleen op de wereld. Wanneer duikers het hebben over “even helemaal alleen en van de wereld verwijderd zijn” dan bedoelen ze het kleine eiland Alor. Dit ongerepte eiland, gelegen ten noorden van West Timor, staat bekend als een absolute topbestemming om te duiken in je eentje. Op de filmachtige duikspot is geen enkele vissoort gegarandeerd, maar er worden heel regelmatig hamerhaaien, Mola Mola, Tresher sharks, walvissen en Marlins waargenomen. Daarnaast zijn er uiteraard de meer voorkomende soorten als Napoleons, Giant Trevally, rifhaaien, schildpadden, barracuda’s, Eagle rays en tonijnen.

Wrakduiken. Het Indonesische eiland Flores is de place-to-be voor duikers met een voorliefde voor scheepswrakken. Op de bodem van de zee ligt namelijk een imposant Japans vrachtschip uit de Tweede Wereldoorlog, gedrapeerd in koraal. Behalve in Flores ligt er ten noordwesten van Bali een klein eilandje; Menjangan waar een gigantisch houten schip uit de 19e eeuw te bewonderen is. Langs het in koraal verborgen anker kunnen duikers langzaam van 5 naar 30 meter diepte duiken om de indrukwekkende boeg van het schip te zien. Durfals kunnen doorgaan tot een diepte van 50 meter om
daar de thuishaven van de witpunt rifhaai te bezoeken.

Kortom : ALOR en FLORES moeten bezocht worden en er moet natuurlijk veel worden gedoken !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op gili kan je supermooie duiken maken, maar snorkelen daar zelfs is al prachtig! Ben vorig jaar zelfs een schilpad tegen gekomen op open zee voor gili trawangan. Bootje huren met een local en lekker overal snorkelen/duiken waar je wilt, de locals weten goed waar je wat kan zien!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding