hoe duur kost het om met de boot naar engeland te gaan?

een vriendin en ik willen met de boot naar engeland vanuit nederland om naar familie van mij te gaan (we zijn 14) iemand enig idee hoeduur dat is?

Toegevoegd na 9 uur:
Bedankt voor alle goede antwoorden, we hebben besloten dat we met de trein gaan ;)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is duur, of kost veel. :)
Duur kosten kan niet. ;)

Het beste antwoord

Rond de 68 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat hangt er helemaal vanaf. Welke verbinding wil je? Rotterdam-Hull, Hoek van Holland-Harwich of IJmuiden-Newcastle.
Als je dat weet is de vraag nog of je een dagboot of een nachtboot wilt en of je aan boord een maaltijd wilt gebruiken.

Daarnaast maakt het ook nog uit in welke periode je gaat en het maakt zelfs uit of je in het weekend of door de week gaat.

Kortom: een antwoord is niet te geven.

Je kunt zelf via de sites van de ferry's wel uitrekenen hoeveel het zal gaan kosten.
Hier de sites:
Stena Line Hoek van Holland-Harwicht
http://www.stenaline.nl/ferry/

P&O North Sea Ferries, Rotterdam-Hull
http://www.poferries.nl/

DFDS Seaways, IJmuiden-Newcastle:
http://www.dfdsseaways.nl/

Toegevoegd na 3 minuten:
Om nog even uitgebreider te zijn: Het ziet er naar uit dat jullie nog even twee jaar moeten wachten.
Stena Line heeft expliciet op de site staan:
"Kinderen t/m 15 jaar mogen uitsluitend reizen onder begeleiding van een persoon van 16 jaar of ouder."

Bij de andere twee kun je niet eens een prijsverzoek opvragen als er geen volwassenen genoteerd staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij Stena line moeten jullie onder begeleiding reizen met iemand van minimaal 16 jaar.

Bijgaand een link met prijzen, vertrek van Ijmuiden, Hoek van Holland en Rotterdam

http://naar-engeland.eu/boot-engeland/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt ervan af waar je moet zijn in Engeland. Moet je b.v. in de buurt van of in Londen zijn, dan kun je ook vanuit Brussel met de Eurostar (hogesnelheidstrein), door de Kanaaltunnel (rechtstreekse verbinding). Er zijn diverse aanbiedingen waarbij je vanuit NL eerst met de trein naar Brussel reist, waar je overstapt op de Eurostar. Ben je supersnel in Londen en word je niet zeeziek!