Om je te laten zien dat de badkamer schoongemaakt is. Overigens worden niet alleen "puntjes" gemaakt maar allerlei vormen kijk maar eens op: http://en.wikipedia.org/wiki/Hotel_toilet_paper_folding

Toegevoegd na 1 minuut:
in aanvulling lees ik ook nog dat het gebruikt wordt door management om te controleren of de werksters daadwerkelijk de wc hebben schoongemaakt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

dat staat netjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om te laten zien, dat ze voor u een schoon velletje hebben 'klaargezet'. Als ze gewoon eentje eraf zouden scheuren, en niet zouden vouwen, kon je niet zien dat ze dit voor u gedaan hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij willen ze laten zien dat ze aandacht aan het toilet hebben besteed en jij weer de eerste bent die het gebruikt na het schoon(netjes) maken.