kan mijn hond mee naar de camping?

Ik heb een labrador een schat van een beest, nog nooit ge-gromt en 1,5 jaar oud. Een allemansvriendin.
Afgelopen jaar heb ik haar voor veel geld tijdens onze vakantie in een hondenhotel ondergebracht.

Het idee was dat als ik op de camping ben en ik ga ergens heen ik de hond niet alleen in de vouwwagen kan laten vanwege de temperatuur.

Maar ik zie heel veel honden op de camping en vraag me af hoe mensen dat doen als ze een dagje iets gaan ondernemen. Op het strand kan ie niet mee, winkelen gaat ook niet en in de auto achterlaten lijkt mij uit den boze.

Hoe lossen mensen dat op als ze boodschappen doen of een dagje op pad gaan zonder de hond te warm of te veel alleen te laten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1K

Antwoorden (3)

daar lies je voor! wij nemen de hond overal mee naar toe op de camping als het warm is . bij redelijke temp kun je hem wel even alleen laten maar goed opletten want in tenten en caravans word het snel heel warm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry: lies = kies
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij nemen de hond ook mee, maar die gaat overal mee naartoe. We kiezen een camping uit waar de hond welkom is. En er zijn ook stranden waar de hond mag. Wij gaan vaak naar Zeeland, en daar mag de hond altijd het strand op. Op sommige stukken mogen ze zelfs los. Maar een hele lange lijn is altijd goed:)
Dus dan zou je op hond geschiktheid een vakantie uit moeten zoeken. Wat wij ook wel deden, als we bijv iets zonder hond wilde doen is de buren van de camoing vragen op de hond te letten. Onze hond ligt altijd aan een pin in de grand met een lange lijn. Ze kan lekker lopen maar niet weg. Zorg voor water, schaduw en een oplettende buur. Dan komt dat goed lijkt me:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry! Dit had als antwoord op de vraag moeten zijn, niet reactie op die van jou:)
Wij nemen de hond ook mee, maar die gaat overal mee naartoe. We kiezen een camping uit waar de hond welkom is. En er zijn ook stranden waar de hond mag. Wij gaan vaak naar Zeeland, en daar mag de hond altijd het strand op. Op sommige stukken mogen ze zelfs los. Maar een hele lange lijn is altijd goed:)
Dus dan zou je op hond geschiktheid een vakantie uit moeten zoeken.

Wat wij ook wel deden, als we bijv iets zonder hond wilde doen is de buren van de camping vragen op de hond te letten. Onze hond ligt altijd aan een pin in de grand met een lange lijn. Ze kan lekker lopen maar niet weg. Zorg voor water, schaduw en een oplettende buur. Dan komt dat goed lijkt me:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn hond gaat ook mee op vakantie en we houden rekening met huisvesting, de mogelijkheid of een hond wel mee mag (dat is niet overal het geval)
ik stem de vakantie er op af, net zoals ik met de kinderen doe.

wil ik ergens heen waar een hond niet mee mag weet ik dat er hoge kosten aan vastzitten om het dier goed verzorgd aan iemand anders over te dragen voor deze tijd (heeft het dier recht op, en dat wist ik voor ik aan een hond begon)

misschien dat je kan kijken of er een pension in de buurt is? hoewel het niet gebruikelijk is om je hond even te brengen als je gaat winkelen of een een dagdeel naar het strand gaat kan je wel vragen wat de opties zijn.

wellicht dat je kan plannen zodat je weet welke dag/dagen je hond ondergebracht kan worden en jullie je ding kunnen doen? kan je de ander dagen er met de hond lekker op uit trekken daar waar het wel mag.

als het warm is en ik mijn hond meeneem gaat er altijd een waterbak mee met een paar flessen water (handig ook als ie iets doet zodat ik het op kan ruimen en event. weg kan spoelen) een plantenspuit voor wat verkoeling, of ik gooi gewoon water over hem heen en zorg dat ze regelmatig wat kan drinken en in de schaduw kan liggen.
als het heel warm is (honden kunnen amper zweten!) laat ik haar in de vakantiewoning.

als het daar of hier thuis heel erg warm is liggen er een paar flessen die in de vriezer zijn geweest (niet helemaal vullen) met een theedoek erom in zijn mand en zet ik een ventilator aan.

misschien is een kleine airco in de vouwwagen ook wel een oplossing