Wat is nou een typisch Engelse lunch?

Mijn zusje gaat in februari voor zeven maanden naar Engeland voor een stage. Ze maakt zich niet echt druk om de culturele verschillen, alleen om het andere supermarkassortiment en... wat ze nou moet gaan lunchen! Ze is haar bruine boterhammetjes gewend en heeft geen flauw idee wat de Engelsen bij wijze van lunch eten. Ik ook niet! Jullie misschien wel?

Weet jij het antwoord?

/2500

Fish and chips

Dat ligt een beetje waar ze gaat stage lopen. Op het platteland is het misschien wel heel cliché fish and chips en voor het ontbij ei met spek. Maar in de grote steden is er voor elk wat wils te vinden. Ik denk dat ze zich geen zorgen hoeft te maken.

Engelsen gaan graag tussen de middag snel in de pub wat eten, als die in de buurt is. De bovengenoemde plowman (lekker met stilton!), of een hot jacked potato (gepofte aardappel) met baked beans (witte bonen in tomatensaus). Ze kan haar toekomstige collega's het beste vragen wat die doen voor de lunch. Het hangt er heel veel vanaf wat er in de buurt voor handen is. Wellicht heeft het bedrijf gewoon een eigen kantine.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100