Waar ligt het vliegveld op de foto?

Ik heb weer een discussie met een vriend, ik zeg dat het ergens in Azie moet zijn, hij zegt Europa, omdat in zijn idee de deense vlag op het vliegtuigje zichtbaar is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Het beste antwoord

Het is Wellington, New Zealand. Meende de omgeving ook al te herkennen :)

Toegevoegd na 4 minuten:
Zie de bron voor Google street view waar de foto van de vraagsteller ook vandaan kwam.
gvrox
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
+ goed gevonden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hmm, wel apart dat de vraagsteller de foto daarvanaf haalt; dan had hij het antwoord zelf ook wel geweten lijkt me?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zie mijn reactie op de vraag. Ik weet niet waarom deze vragen gesteld worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zal waarschijnlijk die foto-quiz van National Geographic weer zijn, denk ik. gvrox: knap hoor! Wist je het of heb je het echt op 't interwebding bij elkaar zitten zoeken?
gvrox
12 jaar geleden
Ik kreeg bij de foto meteen het idee dat ik er ooit geweest was, maar mijn eerste associatie was verkeerd, ik dacht aan St Maarten maar daar is geen street view. Toen probeerde ik op google images en airliners.net te zoeken naar een Cessna 208 met oranje staart maar dat werd niks. Toen weer terug naar eerste idee dat ik er ooit was geweest, en ineens wist ik waar ik die heuvels had gezien. Toen op google maps in 1 keer het street view poppetje op de juiste plaats gedropt (dat was beetje toeval, ik was zelf verbaasd dat ik na een beetje draaien precies die vliegtuigen zag :) .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed gedaan hoor, qvrox, maar voor al die moeite zul je van de vraagsteller geen 'dank je wel' ontvangen, weet ik uit ervaring met andere foto's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt knap gevonden hoor. Wat voor een fotoquiz heeft de NG dan stippel? Klinkt leuk. Deze foto komt echter van de quiz van Wereldwijzer reisfora. Ik doe er ook aan mee, maar tot op heden heb ik de vragen nog altijd zelf kunnen beantwoorden (hoewel ik één keer hulp heb gehad van een collega). En klopt, ik heb ook wel eens een vraag van Clarabella beantwoord, er kan geen reactie vanaf en de vragen netjes sluiten/beste antwoorden kiezen is er ook niet bij...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (2)

Vanwege het gele verkeersbord, is het waarschijnlijk Australië.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of Nieuw-Zeeland.
bamibal
12 jaar geleden
Op basis van deze foto is het onmogelijk vast te stellen waar het vliegveld ligt. Een mogelijk Deense vlag op een vliegtuig zegt niets over de locatie van het vliegveld. Het zal je misschien verbazen, maar veel vliegtuigen hebben de neiging om zomaar de grens over te vliegen dus het kan ook nog een Deens toestel op een Aziatisch vliegveld zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar heb jij weer gelijk in, het was alleen maar om aan te geven dat welk land je ook noemt, het is toch pure speculatie
bamibal
12 jaar geleden
Tenzij je het gewoon weet, zoals bij het antwoord van gvrox ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd; knap hoor!