Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hebben de meeste land/route kaarten geen datum?

Of plattegronden van steden.
Tegenwoordig zijn er een paar met datum maar bij meeste kan ik echt geen datum vinden (ook niet in de randen en bij de kleine letters)

De ANWB routekaarten bijv, nergens (de betaalde, die gratis varianten hebben wel een datum)

Terwijl verder alles wat gedrukt is (boeken, tijdschriften ed) keurig van een datum is voorzien

amigo
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erg goede vraag! Wij hebben inmiddels de gewoonte aangenomen om er zelf maar een datum van aankoop op te zetten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, irritant is dat. Dat doen ze volgens mij om ze langer verkoopbaar te houden. Als je nu een kaart koopt die in 2009 is gemaakt en er is keuze uit meerdere, ook van recenter datum, dan koop je natuurlijk algauw de meest recente en heeft de kaart met de oudere datum het nakijken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je slim bent, schrijf je de datum erop als je net een nieuwe hebt gekocht. Dat geeft jaren later dan nog een beetje houvast, al is het verre van precies.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb trouwens ook wel eens kookboeken gezien waarin ik geen jaar van uitgifte kon vinden. Ik denk vanwege dezelfde reden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
amigo
12 jaar geleden
ik denk dat je 100% gelijk hebt en inderdaad ALS ik er aan denk schrijf ik zelf altijd een datum erop maar ja..... vaak vergeet je dan en dan denk ik, staat vast wel ergens in een klein hoekje in piepkleine letters, nee dus
amigo
12 jaar geleden
keuze was niet moeilijk met maar 1 antwoord maar het antwoord was ook goed hoor

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding