Aparte slaapplaatsen vrouwen?

Ik wil een ticket boeken voor een nachttrein. Ik wil dan wel in een vrouwen compartiment, en dat schijn je wel te kunnen boeken, maar ik kan dat nergens vinden op de site van de ns en ns highspeed. Weet iemand waar ik dat moet aanklikken? Of krijg je gewoon automatisch een vrouwencompartiment als vrouw? Of hoe werkt dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow je gaat heus niet verkracht worden in de trein ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@wow, wow toch is het wel prettig om geen ieniemienie slaapcoupé te delen met vreemde mannen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik deelde een slaapcoupé met een nederlands koppel en een oud duits koppel (dus 2 mannen en 2 vrouwen, plus ik en mijn vriend) geen pretje, maar dat kwam door de ruimte.
Ik heb nog nooit gehoord van vrouwencompartimenten en vind het belachelijk..Bestaan er dan ook kindercompartimenten? Die slapen ook niet graag bij oudere mensen. En zijn er mannencompartimenten?? Nee tuurlijk niet, want vrouwen zijn 'speciaal'..ahum..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kan me het wel voorstellen, ik zou me niet prettig voelen als vrouw alleen in een slaapcoupe met een of meerdere mannen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Discriminerend hoor. En dan zo'n arme man in een slaapcoupe met allemaal vrouwen?
Rieneke1
12 jaar geleden
@jet, zo is dat, ik ook niet.

Antwoorden (1)

Dit is wat er op de website staat:

Damescompartiment
Voor vrouwelijke reizigers kan een plaats in een speciaal damescompartiment worden gereserveerd. Plaatsen in een damescompartiment zijn alleen via NS Hispeed Telesales of balie te boeken.

Kortom, je reis telefonisch of bij de balie boeken, en dan kan een plaats in een vrouwencompartiment gereserveerd worden.