Wat voor vis is dit?

Deze kwam ik tegen in Jamaica kruipend over de bodem. als ik dichtbij kwam, dan maakte hij zich groot door z'n ronde zijvinnen te openen.

Toegevoegd na 26 minuten:
Ik zie dat mn bijlage niet goed is meegekomen. Deze upload ik later. Het was iig een soort kruising hagedis met vis. Lijkt een beetje hierop http://www.forum-hes.nl/forum/data/Image/Articles/April2005Vis2.jpg

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Dit lijkt op een seadevil
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk de Zwarte grondel (Gobius niger) De buikvinnen zijn aaneengegroeid tot een zuignap,waarmee de vis zich kan vastzetten op een harde ondergrond. En bij gevaar blaast hij of zei zich op.