Spatie uit achternaam bij US Airways, is dat toelaatbaar?

Via vliegtickets.nl 2 vliegtickets gekocht. Op de online checkin zie ik dat in het systeem van US Airways de spatie tussen tussenvoegsel en achternaam verdwenen is, waardoor er nu (bij wijze van spreken) Vangeel staat. Vinden die Amerikanen dit een probleem?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
2.6K

Het beste antwoord

Nee, dit doen ze zelfs expres om verwarring te voorkomen. Het viel mij ook op bij het online inchecken. Als in jouw paspoort de voorvoegsels ook netjes voluit vermeld staan, is het geen enkel probleem.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb gevlogen met Virgin Atlantic en British Airways en ook bij die maatschappijen worden de tussenvoegsels aan de achternaam geplakt bij online inchecken. Het is dus regel, geen uitzondering ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ben inmiddels terug en zonder problemen ;)

Andere antwoorden (1)

als reisleidster zeg ik: het zal geen probleem opleveren, maar als ze er een probleem van willen maken kan dat. Normaal in deze situaties checken ze de hele passagierslijst in het systeem, om te voorkomen dat niet "echt" iemand vangeel heet. Komt vaak voor dat namen niet correct worden overgenomen in het luchtvaart systeem. Als je voorletter/naam maar goed is "zoals in het paspoort" daar vallen ze meer over en kun je echt geweigerd worden. Heb n collega die heet alexandra, maar roepnaam is sandra. Altijd een probleem met tickets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat van die voorletters klopt, een vriendin van mij is pas geweigerd omdat ze haar roepnaam op haar ticket had staan en haar doopnaam in haar paspoort. Die moest een heel nieuw ticket kopen. Maar ik heb juist het idee dat de tussenvoegsels opzettelijk aan de achternaam geplakt worden.