Is het verstandig om wandelschoenen een dag voor een vierdaagse wandelreis naar luxemburg nog in te lopen?

Toegevoegd na 45 minuten:
Mensen, ik héb hem al een dag of 2 ingelopen. Maar ik vraag me af of het verstandig is het een avond vantevoren nóg eens te doen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (4)

Nee, die loop je NOOIT meer op tijd in.
Inlopen betekent echt dat je alle ' drukplekken' in je schoenen moet opsporen en uitlopen, en daar ben je in de regel toch wel snel een week ofzo mee bezig, inclusief de bijbehorende blaren.
Beter is het de schoenen minimaal twee weken tevoren te kopen en er enkele uren per dag (niet de hele dag) op te lopen, zodat je ze kunt inlopen zonder (teveel) blaren te krijgen.
Als je morgen gaat lopen, kun je nu beter in je kast kijken op welke schoenen je het best kunt lopen zonder spierpijn en beschadigingen ; en dat zijn lang niet altijd wandelschoenen ;-)
(Ik loop de vierdaagse altijd bij voorkeur op crocs - vooral omdat het ook altijd veel te warm weer is voor schoenen en sokken).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ze al ingelopen, maar ik vraag of het erg is om dat de dag vantevoren ook nog een keer te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je ze al ingelopen hebt dan hoef je dat toch niet nog n keer te doen??? Maar als dat jou een veilig gevoel hebt moet je het gewoon doen.....
Nee Bart, dat had je veel eerder moeten doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat gaat je idd niet lukken.
Als je vandaag een blaar krijgt ga je er morgen zeker last van krijgen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, in tegenstelling tot wat de anderen al antwoordden zou ik zeggen: toch maar doen!!

Ik ben het er mee eens dat je te laat bent om ze goed in te lopen MAAR...... je bent nog niet te laat om te ontdekken waar evt drukplekken zitten.

Je gaat 4 dagen lopen op die schoenen dus als je er problemen mee krijgt gaat dat toch wel gebeuren, MAAR...

Als je er NU een uur (of 2) op loopt voel je wel waar de mogelijke drukplekken zitten. Die kun je dan VOORAL aftapen, het liefst met silk tape (zo ken ik het een soort heel glad tape, te koop bij oa kruidvat, heeft mij al voor HEEL veel blaren behoed).

En dan van alles meenemen om evt problemen te verhelpen maar mogelijk is dat helemaal niet nodig, wie zegt dat die schoenen niet gewoon goed zitten?

Maar dat tape is echt een aanrader, dat plak je op alle plekken die drukken of schuren en werkelijk, 90% minder last

wandel ze!
amigo