Is het nodig om je te laten vaccineren voor Bali?

Heb natuurlijk gegoogled, maar de ene site zegt van wel en de ander niet. Weten jullie het?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
10.1K
Amadea
12 jaar geleden
Het hangt er vooral vanaf waar je zal bivakkeren. Zit je in een luxe all-in hotel of ga je primitief, verblijf je alleen in een badplaats of ga je ook de "jungle" in?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
We gaan overal naar toe.

Het beste antwoord

Ongeacht de verblijfsduur worden de volgende vaccinaties voor Bali aangeraden: vaccinatie tegen DTP (Difterie, Tetanus en Polio) en vaccinatie tegen hepatitis A (besmettelijke geelzucht).
Bij een verblijf van langer dan twee weken wordt voor Bali inenting tegen buiktyfus aangeraden.
Op Bali komt geen malaria voor, dus daar hoef je geen rekening mee te houden.
De vaccinaties worden aangeraden, ze zijn dus niet verplicht. Maar om geen risico te nemen is het beter voor je gezondheid om het wél te doen!
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt!

Andere antwoorden (9)

Ja, dat wordt zeker aangeraden.
Betrouwbare info kan je vinden op www.lcr.nl , dit is het landelijk coördinatie centrum reizigersinfo, zover ik weet maakt de GGD ook gebruik van deze info.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou het toch doen (voor de zekerheid) Balie ligt in Azië en het is een vrij arm land ik zou het drinkwater daar ook niet vertrouwen en het is daar soms nogal onhygienisch.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jou was zou ik het wel doen. Deze site zegt dat je inentingen voor DTP en Hepatitis A moet hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt dit zijn de juiste inentingen. Ben er een paar keer geweest. Malaria komt er niet voor, wel varianten zoals knokkelkoorts. En vermijdt vooral honden.
Ik zie inderdaad verschillende antwoorden op google.
Je kunt zoiets het beste aan de GGD vragen,die moeten het weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet dat je aanvullende ziektekostenverzekering 2/3 of 3/4 vergoed. Dus voor het geld hoef je het niet te laten en de ergste bijwerking die deze vaccinaties over het algemeen geeft is 1 of 2 dagen een stijve arm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt ik zal het nakijken!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je bij zo een vaccinatiefirma komt lijkt het wel op een verkoopkantoor. "Ik zou dit ook doen en dat ook". Ze weten dat de ZK verzekering betaalt.
Nergens voor nodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je dat ook onderbouwen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onzin schrijf je hier. Ik ben er vaak geweest en het wordt er ten sterkste voor aangeraden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik woon er...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is een slechte onderbouwing, aangezien mensen die bijv. in malariagebied wonen uiteraard niet heel hun leven tabletten kunnen gebruiken, maar bezoekers het maar beter wel kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bali is allang geen risico gebied meer. De enige jungle die je er vindt is er een van asfalt. Alle hotels, restaurants, villa's etc. zijn van prima tot zeer goede kwaliteit. Er heerst geen malaria en zelfs als je in de meest mogelijk basic "local" warungs eet zal je echt niet ziek worden. Zolang je geen water uit de kraan drinkt kan er weinig meer dan in Ned. gebeuren. En mocht er wat dan ook gebeuren is er grote keus uit goede, minder goede en zeer hoogwaardige ziekenhuizen. Wanneer je een tripje naar een van de andere eilanden wilt maken, ok. Maar voor bali hoeft het echt niet. Maar joh, baat het niet, schaadt het niet, neem wat "ze" zeggen dat je nodig hebt, en geniet van je tijd in Bali!
Jazeker, heb nog even mijn medisch boekje erbij gehaald, waarop ik lees, Typhim Vi, Revaxis, Avaxim en Hepatitis B. Malaria komt er niet voor. Wel kan incidenteel knokkelkoorts voorkomen. Pas ook op voor honden en katten die daar echt zwerfbeesten zijn. Vooral de honden zijn bacteriebeesten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben vroeger vaak in India Pakistan, Indonesie etc geweest zonder vaccinatie. Omdat tegenwoordig veel ziektekostenverzekeringen de vaccinaties betalen en er een lobby is om je voor het minste en geringste te laten inenten doen veel mensen het toch. Als het je niks kost zou ik het voor de zekerheid doen maar als je het zelf moet betalen (150-200 euro pp) zou ik het niet doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat moet, even bij de GGD informeren. Die zijn altijd up to date in welke vaccinatie's je moet hebben. Dit kan per jaar en regio wisselen.