Wat is er te doen in Barcelona?

Wij hebben zojuist een vlucht geboekt naar Barcelona en we blijven daar 10 dagen. We willen wat van de stad zien en af en toe een dagje strand pakken. Kunnen jullie vertellen wat de highlights van de stad zijn, waar je lekker kan eten en goedkoop kan overnachten?? Alle tips zijn welkom!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.4K

Antwoorden (9)

De Rambla is de flaneerboulevard bij uitstek. Het is ook een unieke groene straat waar het in de hete zomers lekker koel is. Aan de ene zijde is er de Plaça de Catalunya, aan de andere zijde de haven met de zuil van Christoffel Colombus. Op de Rambla zijn er een aantal vaste marktkraampjes met vogels en bloemen. Ook de kunstenaars proberen hier hun werken aan de man te brengen.

Voor een kleurrijk spektakel moet je de overdekte markt La Boqueria bezoeken. Groenten, fruit, vis en vlees zorgen er voor een bont spektakel. Dit moet je bezocht hebben. De toegang is duidelijk zichtbaar vanop de Rambla. Aan de andere kant en dicht tegen de haven kan je op Plaça Reial komen. Een oase van rust met mooie lantaarnpalen van Gaudi.

dit en alles over Barcelona op:
http://www.euroreizen.be/citytrips/barcelona/attracties.htm
fremar
12 jaar geleden
Segrada Familia (Gaudi) bekijken, bezoek aan het havengebied (op zondag theateractiviteiten op straat), paviljoen Mies van der Roohe (wereldtentoonstelling). je kunt het beste een rondrit boeken vanaf Placa Catalunja. Je hebt dan gelijk een overzicht van alle high lights van de stad die je kunt bezoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben toevallig in mei 10 dagen naar Barcelona geweest. We zaten met ons hotel aan het strand. Een paar dagen hebben we genoten van het strand en een paar dagen zijn we de stad in geweest. Er gaat sowieso een metro onder de stad door. Dat is ideaal en kost 70 cent per keer. Waar je ook naar toe gaat. Verder zou ik je aanraden om lekker tapas te gaan eten in wat kleinere straten. Niet in de toeristische gebieden. Het authentieke Spaanse eten vind je echt op de onbekende plekken voor toeristen. Verder moet je uitkijken voor zakkenrollers. Bij een vriend van mij hebben ze twee keer geprobeerd om zijn portemonnee af te pakken. Dat is 1 keer gelukt. Er zijn natuurlijk een aantal plekken die je gezien moet hebben. Zoals het stadion van fc barcelona (camp nou), sagrada familia, ramblas, markten, etc. Heel veel plezier in ieder geval!
12 jaar geleden
De Catalaanse hoofdstad Barcelona is een populaire bestemming om er enkele dagen tussenuit te gaan. En terecht, want Barcelona biedt bezoekers een gevarieerd aanbod van bezienswaardigheden en attracties. Hieronder vindt u de Top-10 attracties van deze bruisende Spaanse stad.

Toegevoegd na 25 seconden:
http://www.cityspotters.com/spanje/barcelona.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het Guggenheim Museum schijnt fantastisch te zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn ze idd. Maar sinds wanneer staat er één in Barcelona?
Wel in Bilbao, ook in Spanje,maar toch een heel eind van Barcelona.
Wat is er niet te doen in Barcelona? In de 10 dagen,dat je er bent kun je nog geen 2% van alle bezienswaardigheden bekijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sagrada familia, huizen van Gaudi, Parc Guell (heb je een verbluffend uitzicht over heel Barça, maar is wel even klimmen), Gaudi museum, (bij slecht weer in de haven) groot zee-aquarium, de Ramblas, de markten, Camp Nou, Olympisch stadion.. zoveel..

Ik raad je alleen aan niet in de Ramblas te gaan eten, daar word je al gauw met weinig eten voor veel geld afgezet. Er zijn genoeg kleinere straatjes waar je net zulke lekkere, of misschien nog wel lekkerdere tapas kan eten voor veel minder geld.

Voor het strand kan je misschien naar Sitges, een buitenwijk van Barça, als je niks op homoseksuelen tegen hebt tenminste, die komen daar nl. ook graag en vaak. (gezellig volk)

Heel veel plezier, ik wil ook mee, nog plek in de koffer? :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hotel confortel is een zeer modern en goedkoop hotel vlakbij het strand en met de metro ben je zo in de stad. Op de boulevard heb je heel veel leuke eet-tentjes en is het vooral 's avonds erg gezellig. Wij zijn al 2 jaar achter elkaar voor 8 dagen gegaan en het verveeld nooit! Ga vooral de niet toeristische stukken in waar je echt het spaanse leven kan proeven! Veel plezier
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals je in andere reacties kunt zien in Barcelona de Gaudi stad. Naast de Sagrada Familia en Park Guell moet je ook zeker naar Casa Mila. Zelf vond ik het Picasso museum de moeite waard. Ook leuk is het Gotisch Kwartier. Een leuke plek die bij de toeristen niet zo bekend is, maar bij de Catalanen zeer populair is is Poblo Espanyol . Je kunt er op avonden in het weekend heerlijk eten en flaneren

Toegevoegd na 2 minuten:
Poblo Espanyol is een openlucht museum dat is gebouwd voor de wereldtentoonstelling van 1928