Hoe duur is een wereldreis?

Toegevoegd na 6 minuten:
Ik wil de hele wereld rond, alle plekken zien van de wereld, ik neem geen vliegtuig maar ik ga met de auto/boot/liften, ik neem een tent mee op de rug. dus geen dure hotels. en ik zie wel waar ik terecht kom. hoeveel geld zou ik moeten sparen om deze droom uit te laten komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een wereldreis is geen afgebakend begrip, als jij naar New York vliegt en daar een week bent en dan naar Tokyo een week en weer terug reist naar nl ben je de wereld rondgegaan..... wereldreis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn 193 landen in de wereld, maar jij wil alle plekken zien, dan leef je veel te kort, ieder land heeft zeker wel 100 mooie plekken dat x 393 =39.300 mooie plekken, maar in grote landen zijn er veel meer dan 100 mooie plekken.

Het beste antwoord

In 1996/1997 ben ik 11 maanden op pad geweest. Uiteindelijk heb ik alleen de tickets naar Canada van een bankrekening moeten betalen. Onderweg overal baantjes gezocht, en ofwel voor levensonderhoud & verblijf gewerkt, danwel voor een sallaris (Volg bv de seizoenen -> Landbouw seizoenswerk betaalt vaak redelijk). Het kan dus echt met heel weinig geld, als je er het karakter voor hebt.

Aan de andere kant.. Ik heb tegenwoordig meer financiele middelen, en voor de komende reis naar Madagaskar rekenen we een budget van 4-500 euro pp per week, exclusief vlucht. Maar dan gaan we niet werken, wel in hotels zitten, een auto (verplicht met chauffeur) huren en allerlei dure parken bezoeken.

En alle varianten hiertussen is mogelijk, met extremen waar je meer geld over houdt dan waar je mee weg ging, en een budget van 1000E per week is ook moeiteloos op te krijgen.

Een budget van 20 euro per dag kan je in veel landen mee rondkomen als je bereid bent in snertkamertjes te overnachten, en een beetje te zoeken, gebruik maken van coachsurfing etc. Transport kan goedkoop, en zeker als je liftcentrales gebruikt makkelijk voor benzine kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat ligt er natuurlijk aan hoe lang die reis duurt, en waar die allemaal heen leidt.
Zonder die informatie is daar geen pijl op te trekken.
Ergens tussen de 2..500 en 25.000 euro zou ik zeggen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe groot is jouw wereld? hoe lang wil je gaan? en hoe wil je verblijven?
Met de rugzak op, en ook werken in bv Australie, of naar een Kiboets in Israel, is aanzienlijk goedkoper dan in een 5 sterrenhotel in Monaco, New York, Dehli.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je van plan bent een wereldreis te maken dan is de brandende vraag: wat kost een wereldreis? Een vraag die moeilijk te beantwoorden is, want dat hangt helemaal af van wat je precies wilt doen, waar je heengaat, voor hoe lang en vooral met welk comfortlevel je gaat reizen. Het ene land is veel duurder dan het andere en overnachten in een jeugdherberg is niet zo duur als in hotels. Om de kosten voor je eigen wereldreis in te schatten is het handig om de kosten op te splitsen in "kosten voorafgaand aan de reis" en "kosten tijdens de reis".

Toegevoegd na 1 minuut:
Hierover meer informatie op onderstaande site:

http://www.reismee.nl/reisloket/voorbereiding/budget-kosten/wat-kost-een-wereldreis/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die staat er toch bij?
Ik ben zelf drie jaar geleden teruggekomen van een wereldreis (15 maanden Azïe en Zuid-Amerika). Kijk gerust eens op onze website http://yvesenlieve.awardspace.com/Yves-en-Lieve-op-reis.html bij voorbereidingen. Daar staat wat uitleg over hoeveel we hebben uitgegeven aan vliegtuigticketten enz
In Azïe deden we gemiddeld 30 euro per dag op voor twee, in Zuid-Amerika was dat 50 euro. Enkele jaren daarvoor zijn we ook door Australïe en NZ gereisd met de tent, de prijzen zijn lichtjes goedkoper als bij ons maar niet zo veel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor voorbereidingen op een wereldreis kan je beter naar aroundtheglobe gaan. Daar is zoveel informatie te vinden en daar zijn in het forum de echte deskundigen te vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een reis over de hele wereld is ongeveer 8000,- op deze website van 18 tot 30 jaar