Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik ga in july naar las vegas, en moet in newyork overstappen.. Zie uitleg..

Ik moet dus in new york overstappen en moet daar dan 4,5 uur wachten, is het mogelijk om in die tijd ff snel in de stad te kijken, of is dat heel ver vanaf JFK Airport???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
752

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Rond JFK rijdt een monorail die je in 5 min naar het metrostation brengt. De metro doet er een 20-30 min over om bij Brooklyn bridge te komen en dat is de rand van Manhattan. Zowel de monorail als de metro rijden om de paar minuten.

Ik zou het zeker doen, maar kijk wel uit want voor je het weet vergeet je de tijd!

Als je bagage het vliegtuig uit moet, kun je deze stallen op het vliegveld. Er is een bewaakte ruimte voor bagage.

Veel plezier!
(Lees meer...)
paulus811
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, 4,5 uur is te kort om de stad in te gaan.
Voordat je je bagage van de band gehaald hebt en door de douane gegaan bent, is er zeker al wel een uur verstreken en je moet ook altijd een uur voor de tijd weer aanwezig zijn, dus je komt tijd te kort.

Voor het geval je denkt dat je de bagage niet van de band hoeft te halen omdat je luchtvaartmaatschappij dat regelt: In de VS moet je altijd op de eerste luchthaven waar je binnenkomt zelf met je bagage nogmaals langs de douane.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paulus811
12 jaar geleden
Hmm, ik roep dat het wel kan maar de douane gooit waarschijnlijk roet in het New Yorkse eten. Goeie en terechte waarschuwing.
JFK Airport zit vrijwel IN de stad, dus je kan denk ik wel makkelijk eventjes een rondje lopen, alleen wil je echt naar het centrum, het bekende NY zegmaar, is het nog wel een stukje, maar misschien dat je een bus oid kunt pakken maar dat zou ik gewoon daar even vragen bij een infobalie ofzo ;)

Succes en veel plezier!

Toegevoegd na 1 minuut:
Met een stukje bedoel ik ongeveer 20 km
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ga je NOOIT van je leven redden.
Je moet namelijk eerst in de rij staan bij Immigration voor je foto en vingerafdrukken. Je staat daar zo lang in de rij dat je blij mag zijn als je je aansluiting haalt.
(Lees meer...)
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha.. Dit schoot mij ook meteen te binnen! Dat wachtten daar kan soms echt een eeuwigheid duren :)
Ik heb een keer op London Heathrow 4,5 uur de tijd gehad om over te stappen en ik had ivm de ongelooflijke lange wachtrijen overa, bijna mijn volgende vliegtuig gemist, op 5 minuten na kwam ik aanrennen. Ik kan me amper voorstellen dat het op JFK beter georganiseerd is maar je merkt het vanzelf wel daar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding