Wat moet je in Schotland naast 'Edingburgh Castle' absoluut gezien hebben?

Het duurt nog ruim twee maanden, voordat ik er een weekje tussenuit ga. En de aankomst en vertrekplaats is Edingburgh Airport...

Hier vandaan willen we met een huurauto en overnachtingen bij Bed & Breakfast Schotland een beetje doorkruizen. Nu weet ik dat er in de buurt van 'Newcastle' en 'Dumfries' een paar spectaculaire kastelen en ruïnes zijn. Maar wat moet je (op 5 hele dagen) in Schotland absoluut gezien hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
1.3K

Antwoorden (5)

Vrij simpel loch ness. Niet dat dara een groot monster is die in het meer zwemt. Ik ben er een keertje geweest en het is gewoon een erg indrukwekkend groot meer. De hype er om heen is natuurlijk ook erg intressant. Rond het meer zijn ook leuke dingen te zien als oude kastelen en een heleboek plaatsen waar je nessie dingen kan kopen. Als je van wandelen houdt er zijn ook een aantal grote bergen die je kan beklimmen erg mooi uitzicht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor mij een onvergetelijk-mooie rit is geweest, was van Fort William naar het dorpje Mallaig - sorry voor Loch Ness, maar zo stel je je Schotland voor, alleen is het in het echt adembenemend....Je kunt dan de kust verder naar het noorden volgen (het wordt dan steeds ruiger...), of je kunt in Mallaig de ferry nemen naar Skye, en daar rond gaan kijken. De westkust is een droom, en de hoge bergen aan die kant van Schotland óók. En vanaf Edinburgh kan je via het Cairngorm-gebergte naar de westkant rijden - highlands puur.
Direkt over de brug bij Edinburgh zijn aan de rechterkant ervan 14e eeuwse vissersdorpjes - ook een aanrader !!
Je gaat trouwens in de mooiste tijd van het jaar naar Schotland: Indian Summer.....Koude nachten met overal de haardvuren aan, en overdag gouden zonlicht over de herfstkleuren, en de meren en lochs diep-diep blauw, en een heerlijke wandeltemperatuur. Ik was ook in oktober voor het eerst in Schotland, en het heeft een onuitwisbare indruk op me gemaakt. Het licht in Schotland doet vaak erg denken aan Scandinavië - heel, heel byzonder....
5 hele dagen zijn eigenlijk véél te kort.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fantastisch advies...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar Skye vind ik erg ver als je maar 5 dagen hebt, dan zit je bijna een hele dag in de auto.
Op de site van visitscotland.nl hebben ze verschillende PDF-documenten die je kunt downloaden, met daarin compleet uitgewerkte rondreizen, ook van 5 dagen.
Kijk in welk gebied je ongeveer wilt zitten, wat je echt interesseert en vind daar de juiste download bij.
Ik heb er al verschillende gedownload voor of dit najaar of volgend jaar.
Hoe dan ook, alvast heeel veel plezier gewenst. Schotland in het najaar moet heel mooi zijn met al die herstkleuren.
Link:
http://international.visitscotland.com/nl/inspireer-me/reisroutes/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Afgezien van allerlei mooie (in de antwoorden hiervoor genoemde) trekpleisters vind ik eigenlijk dat je ook echt een keer Haggis moet eten. Dan pas ben je ECHT in Schotland geweest ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5 dagen is absoluut veel te weinig.
Ik heb niets toe te voegen aan het relaas van "nieuwsgierig". Skye dus. heb ik ook gedaan, maar dan per fiets.

Toegevoegd na 1 minuut:
En...bij zo weinig tijd Loch Ness laten zitten.