Waarom moet je in Frankrijk, in het zwembad, vaak een korte/strakke zwembroek dragen?

Is het om hygiëne of heeft het met het water te maken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
19.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is waarschijnlijk maar wat je gewend bent, maar ik vind het ook geen kijk. Goeie vraag trouwens.

Het beste antwoord

Zoals Jelle al aangeeft in zijn antwoord: het werd op een gegeven moment mode lange boxershorts te dragen. Aangezien het niet te controleren was of die shorts ook als onderbroek gedragen werden, heeft men uit oogpunt van hygiëne besloten het dragen ervan in het zwembad te verbieden. Van een badmutsdraagplicht in Franse zwembaden is mij niets bekend, althans voor wat campingzwembaden betreft: altijd zonder problemen zonder badmuts gezwommen (en ik ben niet kaal!).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel soms.. heel soms zijn er nog van die 'ouwbollige' campings die eisen dat je een badmuts op doet. Zorgt weer voor extra vertier toch? Iedereen ziet er grappig uit met een grote roze muts (met een bloem erop) uit!

Andere antwoorden (3)

je moet ook een badmuts dragen. Het heeft te maken met de hygiëne. Je moet ook verplicht douchen voordat je het zwembad in mag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het argument dat ik gehoord heb is dat je met de lange broeken te veel water het zwembad uit draagt. Daarnaast wordt het argument gebruikt: De lange swembroek kan ook een gewone boxersshort zijn, welke dus ook voor andere dingen gedragen wordt. Dit zou minder fris zijn.

Beide argumenten worden dus gebruikt. De tweede is wel de reeelere, al zij het ouderwetse, redenering.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het heeft met haar te maken. het wordt in frankrijk niet hygienisch gevonden om haar in het zwembad te hebben, en aangezien surf zwembroeken niet nauwsluitend zijn is de kans daarbij aanwezig dat haar in het water terecht komt. dit is ook de reden dat je vaak een badmuts moet dragen.